ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Rada Miejska
  • Wnioski, interpelacje, oświadczenia i stanowiska radnych
  • 2018 - Wnioski i interpelacje radnych
  • 63. Wojciech Leonarczyk - 26.01.2018 r.

    Art. 11 b ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym stanowi, że działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw. Z jawności działalności organów nie wolno robić kabaretu. 19 stycznia odbyło się posiedzenie Komisji Statutowej. Parę dni po posiedzeniu dowiedział się od Radnego Giełazisa, że Urząd Miejski transmitował na żywo posiedzenie komisji na jednym z portali. Transmisja obejmowała czas przed otwarciem i czas po komisji, również fragmenty poza protokołem. Zapytał, kto podjął decyzję o transmisji i na podstawie którego zapisu prawa to się stało. Dlaczego tylko część osób wiedziała o transmisji i według jakiego klucza. Dlaczego nie zapytano o zgodę przewodniczącego ani nawet nie poinformowano o fakcie transmisji. Na podstawie § 79 pkt 1 Statutu Gminy Olecko to on odpowiada za przebieg posiedzenia i wszystko co się z nim wiąże spada na jego odpowiedzialność. Kto jest dysponentem i administratorem pozyskanych w ten sposób danych i kto bierze odpowiedzialność za ewentualne naruszenie ustaw m.in. o ochronie danych osobowych, tajemnicy przedsiębiorcy. Art. 61 ust. 3 Konstytucji o ochronie wolności i praw innych osób i podmiotów gospodarczych oraz ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych mówi o objęciu tajemnicą wszelkich informacji dotyczących zidentyfikowania konkretnych osób – nie będzie cytować. Wynika z tego, że utajnienie danego punktu posiedzenia komisji Rady jest obligatoryjne ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicy przedsiębiorcy. Wnosi o pisemną opinię prawną, czy nie zostało złamane prawo w procesie przygotowania do transmisji jak również
    w przebiegu tejże transmisji. Art. 11 a ustawy o samorządzie gminnym mówi, że organami gminy są rada gminy i wójt. Burmistrz powinien zająć się procedurami jawności urzędu, a radzie niech pozwoli samej zadecydować, w jaki sposób zrealizuje punkt 11 b ustawy. § 32 Statutu Gminy Olecko stanowi, że Burmistrz udziela radnym pomocy w realizowaniu ich uprawnień i pomaga w wykonywaniu ich obowiązków, a nie zastępuje, zaś § 19 pkt 1 brzmi, że do zadań Burmistrza należy w szczególności przygotowanie wszelkich spraw, o których stanowi rada. Wnosi do prawnika o analizę prawną, czy rzeczywiście można bez żadnych obostrzeń wprowadzić transmisję. W protokołach nazwiska są anonimizowane ze względu na ochronę danych osobowych. Zastanawiał się, co będzie w sytuacji, kiedy przyjdzie ktoś, kto będzie chciał ważną rzecz powiedzieć, a nie będzie życzył sobie żeby jego dane znalazły się w sieci – czy zostanie taka osoba wyproszona, czy zrobimy to wbrew jego woli. Może dojść do sytuacji, że ludzie będą bali się na sesjach występować. Po odczytaniu przez Burmistrza stanowiska Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych uzupełnił wniosek mówiąc, że Art. 11 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym stanowią, że działalność organów gminy jest jawna, a ograniczenia mogą wynikać wyłącznie z ustaw. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy. Podkreślił najważniejszy ust. 3, który mówi, że zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa statut gminy.


    Data wprowadzenia: 2018-02-07 1212
    Data upublicznienia: 2018-02-07
    Art. czytany: 1086 razy

    » Odpowiedź na wniosek - rozmiar: 779483 bajtów
    Typ pliku: application/
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Wojciech Wiktorzak
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet