Wniosek sołectwa do budżetu gminy Olecko
Wzór wniosku
Fundusz sołecki
Zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim oraz stosowną uchwałą Rady Miejskiej w Olecku każde sołectwo może ubiegać się o określone środki na realizację zadań.
Warunkiem wykorzystania przypadających sołectwu środków jest złożenie przez sołectwo Burmistrzowi Olecka wniosku, w terminie do 30 września danego roku, zawierającego wskazanie przedsięwzięć przewidzianych do realizacji. Do realizacji może być przyjęty wniosek spełniający następujące warunki:
• wskazujący konkretne przedsięwzięcia, mieszczące się w zakresie zadań własnych gminy, służące poprawie warunków życia mieszkańców i zgodne ze strategią rozwoju gminy, wraz z uzasadnieniem ich wyboru,
• zawierający rzetelne oszacowanie kosztów przedsięwzięć, przy czym koszty te nie mogą być wyższe niż kwota funduszu na dany rok, wskazana w informacji skierowanej do sołtysów.
Prawo do uchwalenia wniosku w sprawie przeznaczenia środków funduszu przysługuje zebraniu wiejskiemu. Inicjatywę w sprawie zgłaszania propozycji wniosków do uchwalenia posiadają: sołtys, rada sołecka lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa. Mając na uwadze nieprzekraczalny termin złożenia wniosku, upływający 30 września danego roku, odpowiednio wcześniej powinno odbyć się zebranie wiejskie w tej sprawie.
W przypadku odrzucenia przez Burmistrza wniosku nie spełniającego wyżej określonych wymogów sołtys w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odrzuceniu wniosku może podtrzymać wniosek, kierując go do Rady Miejskiej za pośrednictwem Burmistrza. Rada Miejska rozpatruje wniosek w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania.
Data wprowadzenia: 2009-07-10 1248 Data upublicznienia: 2009-07-10 Art. czytany: 3816 razy
|
|