Wniosek sołectwa do budżetu gminy Olecko 2009-07-10 1248 Art. czytany: 3817 razy Wzór wniosku Fundusz sołecki Zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim oraz stosowną uchwałą Rady Miejskiej w Olecku każde sołectwo może ubiegać się o określone środki na realizację zadań. Warunkiem wykorzystania przypadających sołectwu środków jest złożenie przez sołectwo Burmistrzowi Olecka wniosku, w terminie do 30 września danego roku, zawierającego wskazanie przedsięwzięć przewidzianych do realizacji. Do realizacji może być przyjęty wniosek spełniający następujące warunki: • wskazujący konkretne przedsięwzięcia, mieszczące się w zakresie zadań własnych gminy, służące poprawie warunków życia mieszkańców i zgodne ze strategią rozwoju gminy, wraz z uzasadnieniem ich wyboru, • zawierający rzetelne oszacowanie kosztów przedsięwzięć, przy czym koszty te nie mogą być wyższe niż kwota funduszu na dany rok, wskazana w informacji skierowanej do sołtysów. Prawo do uchwalenia wniosku w sprawie przeznaczenia środków funduszu przysługuje zebraniu wiejskiemu. Inicjatywę w sprawie zgłaszania propozycji wniosków do uchwalenia posiadają: sołtys, rada sołecka lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa. Mając na uwadze nieprzekraczalny termin złożenia wniosku, upływający 30 września danego roku, odpowiednio wcześniej powinno odbyć się zebranie wiejskie w tej sprawie. W przypadku odrzucenia przez Burmistrza wniosku nie spełniającego wyżej określonych wymogów sołtys w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odrzuceniu wniosku może podtrzymać wniosek, kierując go do Rady Miejskiej za pośrednictwem Burmistrza. Rada Miejska rozpatruje wniosek w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania. |