|
|
|
|
Jak załatwić sprawę Z -
|
|
Zatwierdzenie projektu podziału nieruchomości
Sprawę załatwia
Wydział Planowana Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 22 (II piętro), tel. 87 520 26 54.
Dokumenty od wnioskodawcy
1. Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości - podziału dokonuje się na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny. Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, podziału można dokonać na wniosek wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych.
2. Do wniosku o zatwierdzenie podziału nieruchomości należy dołączyć:
a. Postanowienie Burmistrza Olecka pozytywnie opiniujące wstępny projekt podziału (nie dotyczy podziałów, o których mowa w art. 95).
b. Pozwolenie na podział wydane przez wojewódzkiego konserwatora zabytków w odniesieniu do nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
c. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości, mapę z projektem podziału i wykaz zmian gruntowych
z adnotacją Starostwa Powiatowego w Olecku o przyjęciu dokumentacji do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Forma załatwienia sprawy
Wydanie decyzji administracyjnej.
Termin załatwienia sprawy
Do 2 miesięcy w zależności od terminu wykonania przez geodetę podziału nieruchomości.
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej. Jeżeli w wyniku podziału nieruchomości wzrośnie jej wartość, może być naliczona opłata adiacencka.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2007 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości.
Uwagi:
Powyższego toku postępowania dotyczącego podziałów nieruchomości nie stosuje się do nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne, a w przypadku braku planu miejscowego do nieruchomości wykorzystywanych na cele rolne i leśne, chyba że dokonanie podziału spowodowałoby konieczność wydzielenia nowych dróg niebędących niezbędnymi drogami dojazdowymi do nieruchomości wchodzących w skład gospodarstw rolnych albo spowodowałoby wydzielenie działek gruntu o powierzchni mniejszej niż 0,3000 ha.
Data wprowadzenia: 2003-10-07 1941 Data upublicznienia: 2003-10-07 Art. czytany: 14311 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: J. Kunicki
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
Urząd Miejski w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: [email protected]
Admin
|
|
|