ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Jak załatwić sprawę
  • T - U
  • Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, wydawanie zaświadczeń

    Gdzie możesz załatwić sprawę?
    Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL, a także wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy. Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, a także wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, możesz złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 2, telefon 87 520 32 65.


    Jakie dokumenty powinieneś przygotować?
    1) wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,
    2) wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL.


    Informacje dodatkowe
    Podmioty, którym nieodpłatnie udostępnia się dane jednostkowe, wymienione są w ustawie o ewidencji ludności.

    Dane, o których mowa, mogą być udostępnione innym podmiotom, jeżeli:
    1) wykażą w tym interes prawny – w przypadku powoływania się na interes prawny wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia danych wskazanej osoby oraz załączyć dokumenty potwierdzające ten interes. Istnienie interesu prawnego mogą potwierdzić między innymi następujące dokumenty: wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione,
    2) wykażą interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osoby, której dane mają być udostępnione – rozpatrzenie sprawy w trybie interesu faktycznego polega na skierowaniu przez organ do osoby, której dane mają być udostępnione wystąpienia, zawierającego podstawowe informacje o wnioskodawcy (imię i nazwisko), zakres żądanych danych oraz cel, do którego udostępnione dane zostaną wykorzystane. Udostępnienie żądanych danych następuje wyłącznie po wyrażeniu pisemnej zgody przez osobę zainteresowaną. W przypadku nie uzyskania zgody, wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie udostępnienia żądanych danych.

    Udostępnienie danych wyżej wymienionym podmiotom następuje odpłatnie z wyjątkiem przypadku, gdy żądane dane są niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia

    W sytuacji gdy podmiot publiczny posiada decyzję teletransmisyjną, organ gminy nie jest uprawniony do realizacji złożonego przez taki podmiot wniosku. Organ gminy w opisanej powyżej sytuacji zobowiązany jest do wydania postanowienia o odmowie wszczęcia postępowania, na które nie przysługuje zażalenie.

    Podmioty publiczne, które nie posiadają decyzji teletransmisyjnej są uprawnione do uzyskiwania danych z rejestru PESEL albo rejestru mieszkańców w sposób ilościowo ograniczony – w roku kalendarzowym można uzyskać wyłącznie 300 danych jednostkowych.
    Limit 300 udostępnień ma charakter odnawialny.


    Opłaty
    1. Opłata za udostępnienie danych wynosi 31,00 zł.
    2. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 17,00 zł.
    Opłatę za udostępnienie danych można uiścić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 30 1020 4724 0000 3002 0088 8933.
    Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.


    Tryb odwoławczy
    Od decyzji odmawiającej udostępnienia danych przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Olecka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.


    Podstawa prawna
    1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności.
    2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.
    3. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 roku w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego.
    4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 roku w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL.



    Data wprowadzenia: 2003-10-06 2055
    Data upublicznienia: 2003-10-06
    Art. czytany: 15895 razy

    » wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL - rozmiar: 661725 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Wniosek o wydanie zaświadczenia - rozmiar: 30720 bajtów
    Typ pliku: application/msword
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: J. Kunicki
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet