Rejestracja zgonów
Gdzie możesz załatwić sprawę?
Zgłoszenia zgonu osoby zmarłej na terenie gminy Olecko dokonasz w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 4, telefon 87 520 26 58.
Jakie dokumenty powinieneś przygotować?
1. Karta zgonu wydana przez lekarza.
2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca).
3. Do wglądu – dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
Informacje dodatkowe
Akt zgonu sporządzany jest na podstawie: karty zgonu (dokumentu medycznego potwierdzającego zgon, który otrzymuje osoba uprawniona do pochówku) oraz protokołu zgłoszenia zgonu.
Zgon powinieneś zgłosić w terminie:
1) 3 dni od sporządzenia karty zgonu,
2) 24 godzin od zgonu, jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej.
Zgłoszenia zgonu możesz dokonać jeżeli jesteś najbliższą rodziną zmarłego:
1) małżonkiem,
2) krewnym zstępnym (na przykład dzieckiem),
3) krewnym wstępnym (na przykład rodzicem, dziadkiem),
4) krewnym bocznym do 4 stopnia pokrewieństwa,
5) powinowatym w linii prostej do 1 stopnia (na przykład teściem, teściową).
Zgłoszenia zgonu możesz dokonać przez pełnomocnika.
Po dokonaniu rejestracji otrzymasz z urzędu odpis skrócony aktu zgonu.
Opłaty
Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej.
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
Odmowa sporządzenia aktu zgonu następuje w formie decyzji, od której służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego.
2. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
Data wprowadzenia: 2003-10-02 0948 Data upublicznienia: 2003-10-02 Art. czytany: 11694 razy
|
|