|
|
|
|
Jak załatwić sprawę A - H
|
|
Imprezy masowe
Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
Definicja imprezy masowej została określona w art. 3 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.
CEL PROCEDURY
Uzyskanie przez organizatora zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowe
Organizator występuje z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej do Burmistrza Olecka. Wniosek należy złożyć nie później niż na 30 dni przed planowanym terminie rozpoczęcia imprezy.
Do wniosku organizator dołącza wymienione w ustawie dokumenty, w tym opinie o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz przewidywanych zagrożeniach, wydane przez właściwych miejscowo:
• Komendanta Powiatowego Policji
• Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej
• dysponenta zespołów ratownictwa medycznego,
• Państwowego Inspektora Sanitarnego
Wymienione opinie organizator może dostarczyć po złożeniu wniosku, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy.
WYKAZ DOKUMENTÓW
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wraz z niżej wymienionymi załącznikami:
1) plan obiektu (terenu) na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem. Plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa powinien mieć postać graficzną i zawierać:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej,
dróg ewakuacji i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpania wody do celów
przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych,
rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów
2) program i regulamin imprezy masowej wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom imprezy;
3) instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego
zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej
4) terminarz imprezy masowej.
Terminarz imprezy masowej dotyczy przypadku imprez masowych organizowanych
cyklicznie lub rozgrywanych meczów piłki nożnej.
5) informacja o liczbie miejsc na imprezie masowej zawierającą:
a) liczbę miejsc dla osób na imprezie masowej (art. 3 ustawy)
b) liczbę miejsc stojących – jeżeli organizator zamierza udostępnić na meczu piłki nożnej
miejsca stojące.
6) informacja o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego;
7) informacja o organizacji służby porządkowej oraz służby informacyjnej obejmująca:
a) liczbę osób danej służby i jej oznakowanie,
b) organizację służby,
c) wyposażenie służby,
d) sposób rozmieszczenia służby
8) dane osoby wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa imprezy masowej:
a) imię i nazwisko,
b) numer PESEL – o ile został nadany,
c) numer telefonu kontaktowego
d) numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw
bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego
ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej
9) informacja o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie
masowej.
Dotyczy przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka.
10) informacja o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
Sposób utrwalenia przebiegu imprezy masowej określa Rozporządzenie Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011r. w sprawie sposobu utrwalania
przebiegu imprezy masowej.
Burmistrz przed wydaniem zezwolenia może zażądać od organizatora dodatkowej dokumentacji w postaci:
1) kopi aktualnych protokołów z kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
2) dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczeniowej o którym mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (dotyczy imprezy masowej na którą wstęp jest odpłatny),
3) pisemnej zgody na przeprowadzenie imprezy masowej, wydanej przez kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego - w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.
Organizator imprezy masowej winien posiadać zgodę właściciela /zarządcy obiektu, na terenie którego planowana jest impreza masowa.
OPŁATA
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia - 82,00 PLN*
Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej można dokonać:
a) na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku
b) w kasie Urzędu Miejskiego w Olecku
c) na poczcie, przelewem bankowym
Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
NUMER KONTA PKO BP S.A. 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Burmistrz nie później niż na 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej, w drodze decyzji administracyjnej wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
W przypadku niespełnienia przez organizatora obowiązków i wymogów określonych w ustawie, Burmistrz odmawia wydania zezwolenia.
ŚRODKI ODWOŁAWCZE
Odwołanie od decyzji administracyjnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie.
MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
19-400 Olecko
sekretariat urzędu - pokój nr 12
Podstawa Prawna:
1. Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
* Nie dotyczy jednostek organizacyjnych gminy
Druk wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
Data wprowadzenia: 2003-09-22 1725 Data upublicznienia: 2003-09-22 Art. czytany: 66443 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Józef Kunicki
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
Urząd Miejski w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: [email protected]
Admin
|
|
|