ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Jednostki organizacyjne
  • Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji
  • Dostępność
  • Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności

    Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności

    Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olecku
    ul. Park 1, 19-400 Olecko

    Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022–2025

    Nazwa podmiotu: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olecku
    Data sporządzenia: 09.05.2022 r.
    Dokument opracował: Michał Ptaszyński – koordynator ds. dostępności informacyjno-komunikacyjnej
    Zatwierdził: Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Olecku

    Na podstawie art. 14 pkt. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, przyjmuje się 'plan działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025'.

    Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olecku dostrzega konieczność zapewnienia szczególnej opieki oraz podjęcia szczególnych działań w stosunku do osób, które trwale lub tymczasowo nie mogą na równi korzystać z oferty sportowo-rekreacyjnej ośrodka.

    Plan działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025:

    1.
    Przekazanie do wiadomości publicznej danych kontaktowych osób wyznaczonych do pełnienia funkcji koordynatorów ds. dostępności.

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy ds. dostępności
    Sposób realizacji: Publikacja informacji na stronie internetowej MOSiR Olecko oraz na stronie BIP Olecko.
    Termin realizacji: Maj 2022

    2.
    Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025.

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy ds. dostępności
    Sposób realizacji: Opracowanie planu działania i przekazanie do zatwierdzenia przez Dyrektora MOSiR w Olecku.
    Termin realizacji: Maj 2022

    3.
    Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:
    - cyfrowym,
    - architektonicznym
    - informacyjno-komunikacyjnym

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy ds. dostępności
    Sposób realizacji: Podanie do wiadomości publicznej na stronie internetowej MOSiR Olecko oraz na stronie BIP Olecko informacji adresowych oraz kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z art. 6 ustawy np. dostosowanie strony internetowej MOSiR Olecko oraz instytucji do standardu WCAG 2.1., zapewnienie informacji o rozmieszczeniu pomieszczeń w budynkach.
    Termin realizacji: Realizacja w całym okresie działalności koordynatorów ds. dostępności

    4.
    Analiza stanu obiektów Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Olecku pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z ustawy.
    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy
    ds. dostępności
    Sposób realizacji: Przegląd stanu dostosowania budynków do osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie cyfrowym, architektonicznym oraz informacyjno – komunikacyjnym.
    Termin realizacji: Maj 2022

    5.
    Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania obiektów Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Olecku do minimalnych wymagań dotyczących dostępności.

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy
    ds. dostępności
    Sposób realizacji: Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w zakresie dostępności cyfrowej, architektonicznej
    oraz informacyjno- komunikacyjnej, wynikające z art.6 ustawy.
    Termin realizacji: Maj 2022

    6.
    Monitorowanie działalności Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Olecku, o której mowa w art. 14 ust.1 ustawy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy ds. dostępności
    Sposób realizacji: Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier, zapobieganie ich powstawaniu, prowadzenie bezpośrednich spotkań w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Olecku z udziałem specjalistów ds. informatyki, BHP i PPOŻ i opracowywanie rekomendacji w zakresie poprawy dostępności.
    Termin realizacji: Realizacja w całym okresie działalności koordynatorów ds. dostępności

    7.
    Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne.

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy ds. dostępności
    Sposób realizacji: Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej MOSiR Olecko oraz na stronie BIP Olecko informacji wynikających z zapisów art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego (zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby, lub zapewnienie wsparcia technicznego,
    z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego,
    za pomocą środków komunikacji elektronicznej).
    Termin realizacji: Wrzesień 2022

    8.
    Uzyskanie danych zbiorczych do raportu

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy ds. dostępności
    Sposób realizacji: Uzyskanie danych w zakresie realizacji
    uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
    i zaleceń dotyczących usunięcia tych nieprawidłowości.
    Termin realizacji: Czerwiec 2022

    9.
    Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art.11 ustawy

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy ds. dostępności
    Sposób realizacji: Przekazanie sporządzonego Raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Olecku, podanie treści Raportu
    do publicznej wiadomości na stronie internetowej MOSiR Olecko oraz na stronie BIP Olecko.
    Termin realizacji: Maj 2022

    10.
    Dostosowanie tabliczek informacyjnych i piktogramów do potrzeb osób niepełnosprawnych (tabliczki wypukłe, Braille)
    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności architektonicznej
    Sposób realizacji: Wykonanie projektu oraz zamówienie tabliczek
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    11.
    Stworzenie czasowych miejsc zatrzymania się dla pojazdów transportu osób niepełnosprawnych w najbliższej możliwej odległości od wejść sportowych obiektów zewnętrznych MOSiR Olecko.

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy ds. dostępności
    Sposób realizacji: Wykonanie prac zgodnie z planem, zakup odpowiednich materiałów
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    12.
    Montaż ułatwień architektonicznych dla osób niepełnosprawnych na kąpieliskach miejskich, np. kładki prowadzące od wejścia głównego na kąpielisko do mola.

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności architektonicznej
    Sposób realizacji: Wykonanie prac zgodnie z planem, zakup odpowiednich narzędzi
    i materiałów.
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    13.
    Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku – w sposób wizualny

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności architektonicznej
    Sposób realizacji: Wykonanie projektu, zamówienie, montaż
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    14.
    Aktualizacja instrukcji w sprawie bezpieczeństwa pożarowego obiektów Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
    w Olecku.

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności architektoniczne
    Sposób realizacji: Analiza i ewentualna korekta dokumentów
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    15.
    Dostosowanie przestrzeni ciągów komunikacyjnych w budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym:
    - oznaczenia barwne elementów i dojść do pomieszczeń (krawędzi schodów, spoczników, oznaczeń prowadzących, cokołów, posadzki, ścian, drzwi itp.),
    - zastosowanie kodu kolorystycznego na piętrach

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności architektonicznej
    Sposób realizacji: Wykonanie prac zgodnie z planem, zakup odpowiednich narzędzi
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    16.
    Stworzenie nowej strony Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Olecku zgodnie ze standardami WCAG 2.1

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności cyfrowej
    Sposób realizacji: Zlecenie płatnego zlecenia firmie zewnętrznej lub stworzenie strony we własnym zakresie
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    17.
    Podniesienie kwalifikacji redaktorów strony internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie dostępności cyfrowej udostępnianych plików

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności cyfrowej
    Sposób realizacji: Szkolenia dla pracowników, wynajęcie firmy zewnętrznej do przeprowadzenia szkolenie
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    18.
    Przeszkolenie pracowników z obsługi formatowania plików word oraz redagowania treści publikowanych informacji pod kątem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (ETR- tekst łatwy do czytania)
    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności cyfrowej
    Sposób realizacji: Szkolenia dla pracowników, wynajęcie firmy zewnętrznej do przeprowadzenia szkolenie
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    19.
    Weryfikacja informacji, w tym dokumentów elektronicznych pod kątem ogólnie przyjętego katalogu dobrych praktyk dotyczącego tworzenia stron internetowych

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności cyfrowej
    Sposób realizacji: Ciągła analiza informacji
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    20.
    Analiza szablonów i druków dokumentów zamieszczonych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, tak aby były zgodne ze standardami WCAG 2.1

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności cyfrowej
    Sposób realizacji: Analiza druków na stronie, w przypadku stwierdzenia błędów i niezgodności poprawa tych druków
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    21.
    Przeprowadzenie analizy eksperckiej dotyczącej sprawdzenia zgodności z WCAG 2.1

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności cyfrowej
    Sposób realizacji: Badanie w oparciu o listę kontrolną do badania zgodności stron internetowych zgodnie z metodologią WCAG-EM.
    Wykonanie: zlecenie płatnego audytu firmie zewnętrznej lub przeprowadzenie audytu we własnym zakresie
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    22.
    Zamieszczenie na portalu prowadzonym przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olecku informacji o zakresie działalności jednostki w postaci:
    - elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo,
    - informacje w tekście łatwym do czytania,
    - nagranie treści o zakresie działalności w języku migowym

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej
    Sposób realizacji: Wykonanie prac zgodnie z planem, opracowanie dokumentów, podjęcie współpracy z osobą znającą język migowy, nagranie filmu
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    23.
    Założenie oraz prowadzenie rejestru skarg dotyczące dostępności osób ze szczególnymi potrzebami

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej
    Sposób realizacji: Opracowanie dokumentu
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    24.
    Szkolenie pracowników Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Olecku w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej
    Sposób realizacji: Szkolenia dla pracowników, wynajęcie firmy zewnętrznej do przeprowadzenia szkolenie
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    25.
    Opracowanie niezbędnych dokumentów dotyczących zapewnienia dostępności

    Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy: Koordynatorzy do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej
    Sposób realizacji: Opracowanie dokumentów
    Termin realizacji: Realizacja zgodnie z przepisami oraz terminami przewidzianymi w ustawach, rozporządzeniach

    Opracował: Michał Ptaszyński – koordynator ds. dostępności informacyjno-komunikacyjnej

    Zatwierdził: Andrzej Kamiński – Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Olecku


    Data wprowadzenia: 2022-05-20 0922
    Data upublicznienia: 2022-05-20
    Art. czytany: 1153 razy

    » Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na la - rozmiar: 138007 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na la - rozmiar: 144896 bajtów
    Typ pliku: application/octet-stream
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Michał Ptaszyński
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet