| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Jak załatwić sprawę   W -
 |  
| 
 |  
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego
  Gdzie możesz załatwić sprawę? 
Zgłoszenia wymeldowania możesz dokonać w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój 2, telefon 87 520 32 65. 
 
 
Jakie dokumenty powinieneś przygotować? 
1. Formularz zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego lub zgłoszenia wymeldowania z pobytu czasowego.  
druk zgłoszenia wymeldowania stałego   
druk zgłoszenia wymeldowania czasowego 
2. Do wglądu – dowód osobisty lub paszport. 
 
 
Informacje dodatkowe 
Możesz wymeldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Pełnomocnictwa możesz mu udzielić wyłącznie na piśmie. druk pełnomocnictwa 
 
Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny wymeldowują z pobytu stałego osoby, które: 
1) nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat), 
2) mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat). 
 
Zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej. 
 
 
Opłaty 
Czynność jest wolna od opłat. 
 
 
Termin załatwienia 
Niezwłocznie. 
 
 
Sprawę możesz także załatwić przez internet korzystając ze strony:  
obywatel.gov.pl 
 
 
 
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej 
 
Jeżeli jesteś właścicielem lub dysponujesz tytułem prawnym do lokalu możesz wystąpić do Burmistrza z wnioskiem o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. 
 
 
Wymagane dokumenty 
1. Wniosek o wymeldowanie, zawierający dane osoby podlegającej wymeldowaniu wraz z  uzasadnieniem. 
2. Kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu: wypis z księgi wieczystej, umowa cywilno-prawna, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu. 
 
 
Opłaty 
Opłata skarbowa w wysokości 10 zł za wydanie decyzji administracyjnej. 
Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117. 
 
 
Termin załatwienia 
Nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Termin ten może zostać przedłużony, jednakże organ obowiązany jest w takim przypadku zawiadomić strony o niezałatwieniu sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia. 
 
 
Tryb odwoławczy 
Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Olecka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. 
 
 
Podstawa prawna 
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności. 
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej. 
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego. 
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.   
  Data wprowadzenia: 2003-10-06 2134 Data upublicznienia: 2003-10-06 Art. czytany: 28877 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: J. Kunicki
 |  
| 
Rejestr zmian: 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |