| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Jak załatwić sprawę   T - U
 |  
| 
 |  
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
  Gdzie możesz załatwić sprawę? 
Uzupełnienia aktu stanu cywilnego może dokonać kierownik urzędu stanu cywilnego, który akt sporządził. Wniosek możesz złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 3, telefon 87 307 03 10. 
 
 
Jakie dokumenty powinieneś przygotować? 
1. Wniosek o uzupełnienie aktu.  
2. Do wglądu – dokument tożsamości. 
3. Jeżeli podstawą uzupełnienia będzie dokument zagraniczny, do wniosku powinieneś dołączyć ten dokument wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski. 
4. Jeżeli uzupełnienie ma nastąpić na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku powinieneś dołączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną reprodukcję tych materiałów. 
  
 
Informacje dodatkowe 
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego dokonywane jest z urzędu lub na wniosek: 
1) osoby, której akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego (na przykład rodzica dziecka), 
2) osoby mającej w tym interes prawny, 
3) prokuratora. 
 
Jeżeli uzupełnienie dokonywane będzie z urzędu lub na wniosek innych podmiotów niż osoba, której akt stanu cywilnego dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego – kierownik urzędu stanu cywilnego powiadomi tę osobę o zamiarze uzupełnienia jej aktu lub złożeniu wniosku o uzupełnienie. 
W przypadku uzupełnienia aktu małżeństwa dokonywanego na wniosek jednego z małżonków, o złożeniu wniosku powiadomiony zostanie  drugi małżonek. 
 
 
Opłaty 
Opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku uzupełnienia dokonanego na wniosek wynosi 39,00 zł. 
Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117. 
 
 
Termin załatwienia 
1. Niezwłocznie. 
2. Do miesiąca w sprawach wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego. 
 
 
Tryb odwoławczy 
Od wydanej decyzji odmownej służy stronie odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. 
 
 
Podstawa prawna  
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego. 
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej. 
  Data wprowadzenia: 2003-10-06 2103 Data upublicznienia: 2003-10-06 Art. czytany: 10504 razy
  
 |  
 
 |  
» Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego - rozmiar: 34816 bajtów Typ pliku: application/msword
 |  
 Wiadomość wprowadził: J. Kunicki
 |  
| 
Rejestr zmian: 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |