| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Jak załatwić sprawę   Z - 
 |  
| 
 |  
Zameldowanie na pobyt czasowy
  Gdzie możesz załatwić sprawę? 
Zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy możesz dokonać w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 2, telefon 87 520 32 65. 
 
 
Jakie dokumenty powinieneś przygotować? 
1. Formularz zgłoszenia pobytu czasowego, zawierający potwierdzenie faktu pobytu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. druk zgłoszenia 
2. Do wglądu – dowód osobisty lub paszport. 
3. Do wglądu – dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, na przykład umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.  
 
 
Informacje dodatkowe 
Przy zameldowaniu na pobyt czasowy powinieneś wskazać deklarowany okres pobytu, przy czym pobyt czasowy jest rozumiany jako przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy. 
 
Możesz zameldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Pełnomocnictwa możesz mu udzielić wyłącznie na piśmie. druk pełnomocnictwa 
 
Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny sprawujący opiekę w miejscu wspólnego pobytu meldują osoby, które: 
1) nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat), 
2) mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat). 
  
Jeżeli chcesz otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy powinieneś złożyć wniosek o wydanie takiego zaświadczenia. Zaświadczenie jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, jednak nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania. 
 
 
Opłaty 
1. Czynność jest wolna od opłat. 
2. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy wynosi 17,00 zł. 
Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117. 
 
 
Termin załatwienia 
Niezwłocznie. 
 
 
Tryb odwoławczy 
Od decyzji odmawiającej zameldowania przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Olecka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. 
 
 
Sprawę możesz także załatwić przez internet korzystając ze strony:  
obywatel.gov.pl 
 
 
Podstawa prawna 
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności. 
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.   
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.   
  Data wprowadzenia: 2018-06-18 1321 Data upublicznienia: 2018-06-18 Art. czytany: 5192 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: Wojciech Wiktorzak
 |  
| 
Rejestr zmian: 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |