|  | 
|  |  |  |  |  |  | Druki do pobrania Podatki
 Pełnomocnictwa
 |  |  |  | 
| Formularze pełnomocnictw w sprawach podatkowych 
 Informujemy, że od 1 stycznia 2016 r. obowiązują nowe zasady i formularze, na których można udzielić pełnomocnictwa w sprawach podatkowych.
 Obecnie pełnomocnictwa składane są na formularzach określonych przez Ministra Finansów.
 Rodzaje pełnomocnictw:
 1) do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej  druk UPL-1P
 2) do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej  druk UPL-1
 3) szczególne  druk PPS-1
 4) do doręczeń  druk PPD-1
 
 Zmiana pełnomocnictwa:
 1) zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej  druk OPL-1P
 2) zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej  druk OPL-1
 3) zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa do doręczeń  druk OPD-1
 4) zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego  druk OPS-1
 
 Ponadto od 1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy umożliwiające udzielenie pełnomocnictwa ogólnego, które upoważniać będzie do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej (art.138d § 1 Ordynacji podatkowej) z wyłączeniem uprawnień do podpisywania deklaracji. Pełnomocnictwo ogólne mocodawca będzie mógł zgłosić w formie elektronicznej do Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych. Pełnomocnictwo ogólne będzie można również zgłosić za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Składanie pełnomocnictw ogólnych (ich zmiana i odwołanie) nie będzie podlegało opłacie skarbowej.
 
 Data wprowadzenia: 2017-05-24 1054
 Data upublicznienia: 2017-05-24
 Art. czytany: 4101 razy
 
 
 |  |  |  Wiadomość wprowadził: Monika Dudycz-Stefanowska |  | Rejestr zmian: |  |  |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Miejski w Olecku
 19-400 OLECKO
 Plac Wolności 1
 Plac Wolności 3
 tel.+87 520 21 68
 FAX +87 520 25 58
 
 POI - Punkt Obsługi Interesanta
 tel.+87 520 20 67
 
 Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
 
 Godziny urzędowania:
 poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
 
 Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
 
 
 
  Urząd Miejski w Olecku
 
 
  Starostwo Powiatowe
 w Olecku
 
 
 
 
 Administrator BIP:
 Wojciech Wiktorzak
 Urząd Miejski w Olecku
 Plac Wolności 3
 tel:87-520 09 69
 fax:87-520 25 58
 e-mail: [email protected]
 
 
 
 
  
 
  
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Admin
 
 |  |  |  |