Podatki i opłaty-podatek rolny (ulgi)

2003-09-30 1359
Art. czytany: 28578 razy

Sprawę załatwia Wydział Dochodów i Egzekucji, pokój nr 25 - osoby fizyczne, tel. 87 520 20 46, pokój nr 29 - osoby prawne, nr tel. 87 520 17 49 . Zakres sprawy: ulgi - inwestycyjna, z tytułu nabycia gruntów I. Ulga inwestycyjna: Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na: 1.Budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska. 2. Zakup i zainstalowanie: deszczowni, urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę, urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód), jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych. Ulga jest udzielana na wniosek podatnika po zakończeniu inwestycji. Wymagane dokumenty 1.Wniosek o udzielenie ulgi w podatku rolnym; 2.Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych; 3.Rachunki lub ich uwierzytelnione odpisy, stwierdzające wysokość tych wydatków; 4. Formularz informacji dotyczącej podmiotu ubiegającego sie o pomoc; 5. Zaświadczenie lub oświadczenie o otrzymanej pomocy publicznej lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej na wnioskowaną inwestycję. Opłaty Nie podlega opłacie. Forma załatwienia sprawy Wydanie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu kontroli zgodności rachunków z wykonaną inwestycją. Termin załatwienia sprawy 30 dni od złożenia wniosku z kompletną dokumentacją Podstawa prawna Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym. II. Ulgi z tytułu nabycia gruntów: Zwalnia się od podatku rolnego grunty przeznaczone na utworzenie nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenie już istniejącego do powierzchni nie przekraczającej 100 ha. Ulga przysługuje na grunty zakupione jak również objęte w trwałe zagospodarowanie i jest udzielana na wniosek podatnika. Dokumenty od wnioskodawcy 1.Wniosek o udzielenie zwolnienia i ulgi w podatku rolnym z tytułu zakupu gruntu lub objęcia a trwałe zagospodarowanie. 2.Wypis z rejestru gruntów – przy zakupie gruntu. 3.Umowa dzierżawy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Lasami Państwowymi lub innego tytułu prawnego – w przypadku objęcia gruntów w trwałe zagospodarowanie ( okres umowy nie krótszy niż 10 lat). 4.Oświadczenie nabywcy, że nie jest krewnym w linii prostej (rodzice, dziadkowie, teściowie) w razie nabycia gruntów od indywidualnych właścicieli gospodarstw rolnych. 5. Formularz informacji dotyczącej podmiotu ubiegającego się o pomoc; 6. Zaświadczenie lub oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis na nabycie gruntów. Forma załatwienia sprawy Wydanie decyzji administracyjnej. Termin załatwienia sprawy 30 dni od złożenia kompletnej dokumentacji. Opłaty Nie podlega opłacie. Podstawa prawna Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym Uwagi: Ulga inwestycyjna oraz ulga z tytułu zakupu gruntu lub objęcia w trwałe zagospodarowanie gruntu udzielana jest od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.