Odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego

2003-09-26 1849
Art. czytany: 8892 razy

Gdzie możesz załatwić sprawę?
Wniosek o odtworzenie aktu stanu cywilnego możesz złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 3, telefon 87 307 03 10.

Jakie dokumenty powinieneś przygotować?
1. Przy odtwarzaniu treści zagranicznych aktów stanu cywilnego:
a) wniosek wraz z oświadczeniem, że dotychczas nie występowałeś z wnioskiem o odtworzenie aktu stanu cywilnego,
b) dokument potwierdzający zdarzenie za granicą lub jego uwierzytelnioną kopię wraz z urzędowym tłumaczeniem,
c) do wglądu – dokument tożsamości.

2. Przy odtwarzaniu treści polskich aktów stanu cywilnego:
a) wniosek wraz z oświadczeniem, że dotychczas nie występowałeś z wnioskiem o odtworzenie aktu stanu cywilnego,
b) dokument zawierający dane wymagane do odtworzenia treści aktu stanu cywilnego – dokument taki nie jest wymagany, jeżeli kierownik sam posiada dokumenty umożliwiające odtworzenie aktu stanu cywilnego,
c) do wglądu – dokument tożsamości,
W powyższej sytuacji odtworzenie jest możliwe po uprzednim uzyskaniu zaświadczenia o nieposiadaniu księgi.


Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego odtworzonego aktu stanu cywilnego wynosi 39,00 zł.
Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.


Termin załatwienia
1. Niezwłocznie.
2. Do miesiąca w sprawach wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.


Tryb odwoławczy
Od decyzji odmawiającej odtworzenia aktu stanu cywilnego służy stronie odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.


Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego.
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.