Zakres obowiązków

2021-06-04 1404
Art. czytany: 1210 razy

Kontakt: Urząd Miejski w Olecku, Plac Wolności 1, pokój Nr 8, telefon 87 520 12 01

Zakres obowiązków pracownika:

1. Dokonywanie analizy oceny wyposażenia oraz potrzeb sprzętowo – technicznych jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.
2. Zapewnienie jednostek OSP w normatywny sprzęt i urządzenia pożarnicze.
3. Nadzór i kontrola nad stanem technicznym, prawidłową eksploatacją, bieżącym utrzymaniem, modernizacją oraz właściwą gospodarką mieniem w jednostkach OSP (ewidencja, użytkowanie, przechowywanie, konserwacja, badania techniczne).
4. Prowadzenie dokumentacji rozliczania zużycia materiałów pędnych pojazdów OSP i innego sprzętu silnikowego.
5. Wydawanie i rozliczanie kart drogowych i kart pracy urządzeń.
6. Rozliczanie w uzgodnieniu z Powiatowym Stanowiskiem Kierowania i Dowodzenia Państwowej Straży Pożarnej w Olecku ekwiwalentu wypłaconego strażakom OSP za udział w działaniach ratowniczo – gaśniczych.
7. Prowadzenie wykazu członków OSP oraz spraw w zakresie:
a) ubezpieczenia majątku gminy znajdującego się w jednostkach OSP,
b) okresowych badań lekarskich członków OSP biorących udział w działaniach ratowniczo – gaśniczych,
c) ubezpieczenia członków OSP.
8. Opracowywanie wniosków do budżetu w zakresie środków niezbędnych na zapewnienie utrzymania jednostek OSP oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu.
9. Prowadzenie oraz branie udziału w postępowaniach związanych z ustaleniem wysokości rekompensat z tytułu uszczerbku na zdrowiu członkom jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.
10. Współpraca z organami Policji, Państwowej Straży Pożarnej oraz Zarządem Miejsko - Gminnym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami w zakresie pozyskiwania środków finansowych na utrzymanie gotowości bojowej jednostek OSP.
11. Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w Urzędzie Miejskim:
a) organizowanie badań lekarskich pracowników we współpracy ze stanowiskiem ds. kadr,
b) organizowanie badań lekarskich członków jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Olecko,
c) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp i ppoż. na wszystkich stanowiskach pracy Urzędu Miejskiego,
d) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń,
e) szkolenie pracowników w zakresie bhp,
f) udział w dochodzeniach wypadkowych ustalanie przyczyn wypadku przy pracy oraz sporządzanie stosownych dokumentów,
g) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji postępowań powypadkowych i odszkodowawczych pracowników urzędu oraz członków OSP,
h) opracowywanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy,
i) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu bhp oraz sporządzenie w tym zakresie stosownych sprawozdań i zaleceń.
12. Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału.
13. Nadzór nad funkcjonowaniem Kancelarii Informacji Niejawnych.
14. Opracowywanie potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego oraz
porozumień i innych dokumentów wynikających z wykonywanych obowiązków.