Wyjaśnienie treści SIWZ - Wymiana nawierzchni z trawy syntetycznej Boiska Orlik przy Szkole Podstawowej nr 1 w Olecku.

2020-08-03 1356
Art. czytany: 1128 razy

BI.271.5.4.2020
Olecko, dn. 3 sierpnia 2020 r.

Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu nieograniczonym o szacunkowej wartości poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Dotyczy: Przetargu ogłoszonego w BZP Nr 563363N-2020 z 17 lipca 2020 r. pn: Wymiana nawierzchni z trawy syntetycznej Boiska Orlik przy Szkole Podstawowej nr 1 w Olecku.

Stosownie do art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych wykonawca zwrócił się o wyjaśnienie treści SIWZ w niżej wskazanym zakresie:

Pytanie 1
W związku z panującą pandemią koronawirusa i spowodowanymi nią utrudnieniami jak zmiana organizacji pracy firm kurierskich oraz ograniczenia w funkcjonowaniu firm wykonawczych, wnosimy o umożliwienie złożenie oferty w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym poprzez odpowiednią platformę.
Jeśli Zamawiający podtrzymuje składanie oferty w formie tradycyjnej to wnosimy o zmianę godziny składania ofert na do godz. 12:00.
SIWZ określa w terminie składani ofert do godziny 10:00.
Informujemy, że składanie ofert do godziny 10:00 jest niefortunne ponieważ większość firm kurierskich nie gwarantuje dostarczenia przesyłki do tej godziny a co najważniejsze na przedmiotowy adres dostarczenie możliwe jest w ciągu 2 dni a nie z dnia na dzień.
Odpowiedź nr 1.
Zamawiający podtrzymuje formę i terminy składania ofert.

Pytanie 2.
Proszę o podanie jaką kwotę Zamawiający zamierza przeznaczyć na przedmiotowe zadanie.
Informacja ta jest niezbędna dla ograniczenia zaangażowania wykonawcy, którego oferta przekroczy budżet zamawiającego.
Odpowiedź nr 2.
Zamawiający przed otwarciem ofert poda jaką kwotę zamierza przeznaczyć na przedmiotowe zadanie.

Pytanie 3.
SIWZ i przedmiar robót nie podają robót w zakresie wykonania kompletnej podbudowy dla nowej dodatkowej powierzchni boiska 434 m2.
W związku z powyższym wnosimy o stosowne uzupełnienie dokumentacji.
Odpowiedź nr 3.
Zamawiający zakłada ułożenie warstwy wyrównawczej na istniejącej podbudowie.

Pytanie 4.
Przedmiar robót w poz. 9 podaje:


natomiast SIWZ nie podaje tego w rozdziale III Opis przedmiotu zamówienia.
Zwracamy uwagę, że jeśli będzie wykonana warstwa 5 cm to o tyle podniesie się poziom nawierzchni, co będzie w kolizji z obrzeżami na krótszych bokach, które nie podlegają przestawieniu.
W związku z powyższym wnosimy o wyjaśnienie czy warstwa wyrównawcza ma być a jeśli tak to czy należy ja traktować jako wyrównawczą a nie koniecznie gr. 5 cm.
Odpowiedź nr 4.
Należy przyjąć warstwę wyrównawczą średnio gr 5 cm. Szczegóły zostaną ustalone podczas wykonywania prac.

Pytanie nr 5.
Proszę o potwierdzenie, że do wypełnienia nowej trawy sztucznej należy użyć nowy granulat EPDM z recyklingu w kolorze czarnym.
Odpowiedź nr 5
Do wypełnienia nowej trawy sztucznej należy użyć nowy granulat EPDM z recyklingu w kolorze czarnym.

Pytanie 6.
Udostępniona dokumentacja nie podaje informacji o konieczności utylizacji trawy sztucznej z wypełnieniem z demontażu o pow. 1660 m2.
Czy trawę sztuczną z wypełnieniem z pow. 1660 m2 należy zutylizować?
Jeśli tak to proszę o podanie informacji kto ponosi koszt utylizacji.
Odpowiedź nr 6
SIWZ – opis przedmiotu oraz przedmiar robót zakłada że utylizacja materiałów porozbiórkowych należy do Wykonawcy i na jego koszt, za wyjątkiem sztucznej trawy o pow. 434m, którą należy ułożyć poza nową nawierzchnią.

Pytanie nr 7.
Proszę o potwierdzenie, że za termin zakończenia robót uznaje się datę pisemnego zgłoszenia wykonawcy Zamawiającemu zakończenia robót.
Odpowiedź nr 7
Zamawiający potwierdza, jednak nie dłużej niż do 30 września 2020 r.

Pytanie nr 8.
Czy w ramach strefy zamawianych robót występują jakiekolwiek sieci lub inne kolizje?
Jeśli występują to wnosimy o udostępnienie stosownej inwentaryzacji z opisem i mapą.
Odpowiedź nr 8
Uzbrojenie terenu przedstawione jest na projekcie zagospodarowania dołączonym do SIWZ

Pytanie nr 9.
Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił całą dokumentację projektową, techniczną niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna o odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.
Odpowiedź nr 9
Zamawiający udostępnił całą dokumentację niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia.
Natomiast szczegółowe warunki realizacji określa SIWZ i projekt umowy.