Organy przedszkola

2004-10-21 1208
Art. czytany: 4285 razy

Organy przedszkola

ZAKRES CZYNNOŚCI DYREKTORA PRZEDSZKOLA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W OLECKU


Ι. ZADANIA

DO ZADAŃ DYREKTORA PRZEDSZKOLA NALEŻY:

1. planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy przedszkola oraz reprezentowanie go na zewnątrz,
2. tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych przedszkola,
3. kształtowanie twórczej atmosfery pracy w przedszkolu, właściwych warunków pracy i stosunków pracowniczych,
4. organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola zgodnie z corocznie zatwierdzonym projektem organizacyjnym i planem finansowym,
5. współdziałanie z gminą w zakresie realizacji zadań wymagających takiego współdziałania oraz realizowanie jej zaleceń i wniosków w zakresie i na zasadach określonych w ustawie,
6. przedkładanie do zatwierdzenia radzie pedagogicznej projektów planów pracy przedszkola, kierowanie ich realizacją, składanie radzie pedagogicznej okresowych sprawozdań z ich realizacji,
7. ustalenie po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej organizacji pracy przedszkola,
8. przedkładanie radzie pedagogicznej projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych w celu podjęcia uchwały,
9. opracowywanie i realizowanie planu finansowego szkoły, stosownie do przepisów określających zasady gospodarki finansowej przedszkola oraz przedstawienie projektu radzie pedagogicznej,
10. sprawowanie nadzoru pedagogicznego na zasadach określonych w odrębnych przepisach, w tym systematyczne hospitowanie zajęć prowadzonych przez nauczycieli,
11. prowadzenie dokumentacji przedszkola wynikającej ze szczególnych przepisów,
12. realizacja uchwały rady pedagogicznej podjętych w ramach ich kompetencji,
13. zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji ich zadań oraz ich doskonaleniu zawodowym,
14. zapewnienie odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, wykonywanie zadań dotyczących planowania obronnego, obrony cywilnej,
15. sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjno-gospodarczą przedszkola,
16. organizowanie wyposażenia przedszkola w środki dydaktyczne i sprzęt
17. nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji przez nauczycieli i administracji przedszkola,
18. organizowanie przeglądu technicznego obiektów szkolnych oraz prac konserwacyjno-remontowych,
19. organizowanie określonych inwentaryzacji majątku przedszkolnego,
20. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych oraz zleconych przez organ prowadzący.

ΙΙ UPRAWNIENIA

Dyrektor przedszkola :
1. jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu przepisów prawa dla zatrudnianych w przedszkolu i zwalnianych nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami,
2. prowadzi teczki akt osobowych,
3. dysponuje przyznanymi limitami zatrudnienia,
4. występuje z wnioskami po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla pracowników przedszkola,
5. przyznaje premię pracownikom administracji i obsługi,
6. realizuje zadania związane z oceną pracy nauczycieli,
7. wstrzymuje wykonanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa.

ΙΙΙ ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Dyrektor przedszkola odpowiada za :
- sprawną organizacje placówki,
- bezpieczeństwo dzieci i pracowników oraz prawidłowe wyposażenie materialne przedszkola,
- prawidłowość i jakość żywienia dzieci,
- prawidłową gospodarkę środkami finansowymi oraz prawidłowość rozliczeń,
- zabezpieczenie budynków, wyposażenia oraz prawidłowe ocechowanie sprzętu,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych,
- oszczędność materiałów oraz zużycie opału, energii elektrycznej, wody itp.,
- dyscyplinę i dobrą atmosferę w pracy,
- zabezpieczenie gotówki, pieczęci i druków ścisłego zarachowania.