Przetarg nieograniczony na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Olecko

2017-05-10 2046
Art. czytany: 2893 razy

Ogłoszenie o zamówieniu
(Dyrektywa 2004/18/WE)
Sekcja I : Instytucja zamawiająca
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe:
Oficjalna nazwa: Gmina Olecko Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest
znany) _____
Adres pocztowy: Plac Wolności 3
Miejscowość: Olecko Kod pocztowy: 19-400 Państwo: Polska (PL)
Punkt kontaktowy: 19-400 Olecko, Plac Wolności 3 Tel.: +48 875202383
Osoba do kontaktów: Marta Witkowska, Joanna Sagun
E-mail: [email protected] Faks: +48 875202558
Adresy internetowe: (jeżeli dotyczy)
Ogólny adres instytucji zamawiającej/ podmiotu zamawiającego: (URL) www.olecko.pl
Adres profilu nabywcy: (URL) _____
Dostęp elektroniczny do informacji: (URL) _____
Elektroniczne składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału: (URL) _____
Więcej informacji można uzyskać pod adresem
Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Inny (proszę wypełnić załącznik A.I)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz
dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem
Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Inny (proszę wypełnić załącznik A.II)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres
Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Inny (proszę wypełnić załącznik A.III)
I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej
Ministerstwo lub inny organ krajowy lub federalny, w tym jednostki regionalne i lokalne
Agencja/urząd krajowy lub federalny
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Agencja/urząd regionalny lub lokalny
Podmiot prawa publicznego
Instytucja/agencja europejska lub organizacja międzynarodowa
Inna: (proszę określić)
I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 2 / 27
Obrona
Porządek i bezpieczeństwo publiczne
Środowisko
Sprawy gospodarcze i finansowe
Zdrowie
Budownictwo i obiekty komunalne
Ochrona socjalna
Rekreacja, kultura i religia
Edukacja
Inny: (proszę określić)
I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających:
tak nie
więcej informacji o tych instytucjach zamawiających można podać w załączniku A
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 3 / 27
Sekcja II : Przedmiot zamówienia
II.1) Opis :
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą :
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Olecko
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub
świadczenia usług :
Wybrać wyłącznie jedną kategorię – roboty budowlane, dostawy lub usługi – która najbardziej odpowiada
konkretnemu przedmiotowi zamówienia lub zakupu
Roboty budowlane Dostawy Usługi
Wykonanie
Zaprojektowanie i wykonanie
Wykonanie, za pomocą dowolnych
środków, obiektu budowlanego
odpowiadającego wymogom
określonym przez instytucję
zamawiającą
Kupno
Dzierżawa
Najem
Leasing
Połączenie powyższych form
Kategoria usług: nr: 16
Zob. kategorie usług w załączniku
C1
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług :
_____
Kod NUTS: PL623
II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu
zakupów (DSZ):
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
Ogłoszenie dotyczy zawarcia umowy ramowej
Ogłoszenie dotyczy utworzenia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej : (jeżeli dotyczy)
Umowa ramowa z kilkoma wykonawcami Umowa ramowa z jednym wykonawcą
Liczba : _____
albo
(jeżeli dotyczy) liczba maksymalna : _____ uczestników planowanej umowy ramowej
Czas trwania umowy ramowej
Okres w latach : _____ albo w miesiącach : _____
Uzasadnienie dla umowy ramowej, której czas trwania przekracza okres czterech lat :
_____
Szacunkowa całkowita wartość zakupów w całym okresie obowiązywania umowy ramowej (jeżeli
dotyczy, proszę podać wyłącznie dane liczbowe)
Szacunkowa wartość bez VAT : _____ Waluta :
albo
Zakres: między : _____ : i : _____ : Waluta :
Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone : (jeżeli jest znana)
_____
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 4 / 27
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu :
1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych
na terenie Gminy Olecko i przekazanie ich do Dobrowolnego Punktu Odbioru Odpadów w Olecku przy ulicy
Kościuszki należącego do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Siedliskach k/Ełku
prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami „EKO-MAZURY” Sp. z o.o. w Siedliskach z III
sektorów, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ ;
2. Wykonawca zobowiązany jest do obierania każdej ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
zamieszkałych i niezamieszkałych zgromadzonych w pojemnikach (workach) określonych w Regulaminie
utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Olecko.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany pojemności opróżnianych pojemników oraz punktów odbioru
odpadów i częstotliwości wywozu, określonych w załącznikach nr 2 i 3 do SIWZ. W przypadku ujawnienia
nieruchomości, które nie są ujęte do odbioru odpadów, Wykonawca ma obowiązek informowania o tym
Zamawiającego.
4. Wykonawca nie będzie regulował należności za dostarczone odpady do Dobrowolnego Punktu Odbioru
Odpadów w Olecku. Obciążenie te opłacane będzie przez Zamawiającego.
5. Wykonawca będzie odbierać odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje:
1) ZMIESZANE- odpady komunalne nie poddane selektywnemu zbieraniu,
2) SUCHE- odpady pozostałe po wydzieleniu odpadów ulegających biodegradacji: makulatura gazetowa,
papier, karton, pampersy, wszelkiego rodzaju tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe „tetrapack”,
opakowania z metali żelaznych, opakowania z metali nieżelaznych, różne opakowania, tekstylia, odpady
szklane, pozostałe odpady z gospodarstw domowych, oprócz odpadów niebezpiecznych,
3) MOKRE- odpady organiczne: odpady kuchenne, resztki i obierki z owoców i warzyw, skoszona trawa i
zgrabione liście, rośliny, ziemia po kwiatach, trociny, drewno (o gabarytach umożliwiających umieszczenie
w pojemniku lub worku), zużyte ręczniki papierowe i chusteczki higieniczne, fusy z kawy i herbaty, skorupki
jajek, mokry papier lub karton (karton i papier bez dodatków innych materiałów np. folii), pozostałości po
domowej „hodowli” zwierząt (psów, kotów, ptaków, gryzoni), inne odpady nadające się do kompostowania, czyli
biodegradowalne,
4) ODPADY WIELOGABARYTOWE I PROBLEMOWE– należy przez to rozumieć odpady komunalne, które
ze względu na swoje rozmiary i masę, nie mogą być umieszczone w typowych pojemnikach przeznaczonych
do zbierania odpadów komunalnych oraz odpady typu: przeterminowane leki, chemikalia, sprzęt elektroniczny,
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte baterie, odpady
budowlane i rozbiórkowe.
5) POPIÓŁ.
6. 1) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania odpadów komunalnych (zbieranych selektywnie i
zmieszanych) zgodnie z harmonogramem odbioru, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ . Na kolejne lata
realizacji zamówienia obowiązujący harmonogram Zamawiający dostarczy Wykonawcy na miesiąc przed datą
jego obowiązywania.
2) Odpady zbierane w sposób selektywny (dotyczy to frakcji mokre i suche) i odpady zmieszane odbierane
będą w odrębnych terminach ustalonych w harmonogramie.
3) Pozostałe odpady zbierane w sposób selektywny, w tym odpady wielogabarytowe, niebezpieczne,
zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny (zwane w formularzu ofertowym odpadami wielogabarytowymi i
problemowymi). Wykonawca odbierać będzie zgodnie z częstotliwością określoną w Formularzu Ofertowym.
4) Popiół odbierać należy zgodnie z częstotliwością określoną w Formularzu Ofertowym.
5) Zapełnione kontenery Kp-7 należy odbierać po bezpośrednim indywidualnym zgłoszeniu przez właściciela
kontenera.
6) Wyposażenia przystanków komunikacyjnych położonych na terenach gminnych w pojemniki (ok. 30 sztuk)
oraz ich opróżnianie - według potrzeb.
7) Częstotliwość odbioru odpadów z nieruchomości wielorodzinnych będzie ustalana między Wykonawcą a
Zarządcą lub Administratorem zarządzającym nieruchomością – 2-3 razy w tygodniu.
7. Wykonawca odbierze odpady zgodnie z podziałem na poszczególne frakcje. Zmieszanie odpadów
spowoduje obciążenia wykonawcy karą pieniężną w wysokości od 10 000 zł do 50 000 zł, zgodnie z art. 9x,
ust.1, pkt.2 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 5 / 27
8. Za szkody spowodowane osobom trzecim w trakcie realizacji zamówienia odpowiada Wykonawca.
9. 1) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania systemu monitorowania pozycji pojazdów GPS
(pozycjonowanie pojazdów w czasie rzeczywistym oraz archiwalne odwzorowanie przebiegu tras w tym
postojów, zatrzymań, prędkości, pobytu w zdefiniowanych miejscach, przejazdu trasą poszczególnych
pojazdów). System monitorowania powinien być sprawny przez cały okres trwania umowy.
2) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu i Związkowi Międzygminnemu „Gospodarka
Komunalna” w Ełku aktualnego hasła dostępu do systemu monitorowania pozycji pojazdów GPS
wykorzystywanych w realizacji zamówienia.
3) Pojazdy wyposażone w GPS powinny być oznakowane tak, aby Zamawiający mógł odróżnić (na podglądzie)
w systemie monitorowania GPS pojazdy odbierające poszczególne frakcje odpadów wymienione w pkt. 3.5.
Instrukcji dla Wykonawców.
10. Wykonawca zapewni możliwość zaopatrzenia właścicieli nieruchomości w pojemniki. Koszt sprzedaży
lub dzierżawy pojemników nie może być wliczony w cenę zamówienia i podlega indywidualnemu rozliczeniu
pomiędzy właścicielem nieruchomości, a Wykonawcą. Odpady gromadzone mogą być w pojemnikach o
wielkości: 110-120 l, 200-240 l, 1100 l i Kp-7 oraz w workach.
11. 1) Wykonawca prowadzić będzie ewidencję:
- ilości odebranych odpadów wyrażoną w litrach z poszczególnych nieruchomości z podziałem na poszczególne
frakcje.
- ilości odpadów w Mg przekazanych do Dobrowolnego Punktu Odbioru Odpadów w Olecku przy ulicy
Kościuszki należącego do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Siedliskach k/Ełku z
podziałem na poszczególne sektory,
2) informacje wymienione w pkt 1) należy przekazać Zamawiającemu - co miesiąc, najpóźniej w terminie 14 dni
od zakończenia miesiąca, którego dotyczy informacja, w formie papierowej lub elektronicznej - uzgodnionej z
Zamawiającym.
12. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zdarzeniach, które mogą mieć wpływ
na realizację zamówienia w formie telefonicznej lub pisemnej. Jako dowód stwierdzenia nieprawidłowości
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumentację fotograficzną z datą na fotografii oraz sporządzoną
notatką na miejscu wystąpienia zdarzenia.
13. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm:) i przekazywania do Związku
Międzygminnego „Gospodarka Komunalna” w Ełku.
14. Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbioru poszczególnych
rodzajów odpadów określonych w harmonogramie odbioru. Zmiany terminu odbioru Wykonawca uzgadnia z
Zamawiającym i informuje o tym mieszkańców.
15. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania poufności co do informacji pozyskanych w związku z
realizacją umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób lub w innym celu niż
dla wykonania umowy, w szczególności zakazuje się wykorzystywania danych w celach reklamowych lub
marketingowych.
16. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem
usługi, tj. kierowców pojazdów przystosowanych od odbioru odpadów i osób dokonujących odbiór odpadów z
nieruchomości oraz osób odpowiedzialnych za sprawozdawczość związaną z odbiorem odpadów.
17. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych
wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na
podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 16 czynności. Zamawiający uprawniony
jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich
oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
18. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu
terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 6 / 27
wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących
wskazane w pkt 16 czynności:
a) Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać
w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia,
wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz
ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do
złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy;
b) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie
umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww.
oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli
został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę
danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak:
data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę
składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni
okres rozliczeniowy;
d) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu
potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób
zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o ochronie danych osobowych.
19. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę osób wykonujących wskazane czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty
przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę
w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez
Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako
niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących wskazane czynności.
20. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub
Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) :
Słownik główny Słownik uzupełniający(jeżeli dotyczy)
Główny przedmiot 90511000
Dodatkowe przedmioty 90533000
90513100
90512000
II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) :
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA) : tak nie
II.1.8) Części: (w celu podania szczegółów o częściach zamówienia należy wykorzystać załącznik B tyle razy,
ile jest części zamówienia)
To zamówienie podzielone jest na części: tak nie
(jeżeli tak) Oferty można składać w odniesieniu do
tylko jednej części
jednej lub więcej części
wszystkich części
II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych:
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 7 / 27
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych : tak nie
II.2) Wielkość lub zakres zamówienia :
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres : (w tym wszystkie części, wznowienia i opcje, jeżeli dotyczy)
_____
(jeżeli dotyczy, proszę podać wyłącznie dane liczbowe)
Szacunkowa wartość bez VAT : 663891.35 Waluta : EUR
albo
Zakres: między : _____ : i : _____ : Waluta :
II.2.2) Informacje o opcjach : (jeżeli dotyczy)
Opcje : tak nie
(jeżeli tak) Proszę podać opis takich opcji :
_____
(jeżeli jest znany) Wstępny harmonogram wykorzystania tych opcji :
w miesiącach : _____ albo w dniach : _____ (od udzielenia zamówienia)
II.2.3) Informacje o wznowieniach : (jeżeli dotyczy)
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: tak nie
Liczba możliwych wznowień: (jeżeli jest znana) _____ albo Zakres: między : _____ i: _____
(jeżeli są znane) W przypadku odnawialnych zamówień na dostawy lub usługi, szacunkowe ramy czasowe
kolejnych zamówień:
w miesiącach: _____ albo w dniach: _____ (od udzielenia zamówienia)
II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:
Okres w miesiącach : _____ albo w dniach: _____ (od udzielenia zamówienia)
albo
Rozpoczęcie: 01/07/2017 (dd/mm/rrrr)
Zakończenie: 30/06/2021 (dd/mm/rrrr)
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 8 / 27
Sekcja III : Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i
technicznym
III.1) Warunki dotyczące zamówienia:
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje: (jeżeli dotyczy)
Wymaga się wniesienia wadium w wysokości: 70 000,00 zł (słownie zł: siedemdziesiąt tysięcy).
III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów
je regulujących:
1) Wadium powinno być wniesione w formach dopuszczonych ustawą Prawo zamówień publicznych określone
w art. 45. ust.6.
2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego, tj.: 86 1020 4724
0000 3202 0007 6422 w Banku PKO BP SA. Wadium należy wnieść w takim terminie, aby w dniu otwarcia ofert
nastąpiło uznanie na rachunku bankowym zamawiającego.
3) wadium w formie niepieniężnej – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć
do kasy Urzędu Miejskiego w Olecku, Plac Wolności 3, 19-400 Olecko, czynnej od poniedziałku do piątku w
godzinach 8-14.
4) Zwrot wadium nastąpi po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania zgodnie z art. 46
w/w ustawy.
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
(jeżeli dotyczy)
_____
III.1.4) Inne szczególne warunki: (jeżeli dotyczy)
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom : tak nie
(jeżeli tak) Opis szczególnych warunków:
_____
III.2) Warunki udziału:
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego
lub handlowego:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania
w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 12-23 Pzp. Zamawiający nie przewiduje wykluczenia
wykonawcy na podstawie art. 24 ust.5 Pzp.
1.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu o
których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp:
- Posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z
odrębnych przepisów:
- zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w gminie Olecko zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy z
dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.);
- aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów wydane przez starostę właściwego ze względu na
miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego odpady lub zaświadczenie o wpisie do rejestru o którym
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 9 / 27
mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem niniejszego
zamówienia lub inne ważne zezwolenie obejmujące swym zakresem zezwolenie na transport odpadów
będących przedmiotem niniejszego zamówienia.
- zaświadczenie (lub inny dokument ) o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny (wymagany zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i
elektronicznym) o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. odpadach, prowadzonego
przez Marszałka Województwa lub przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska do czasu utworzenia ww.
rejestru przez Marszałka Województwa, zgodnie z art. 235 ust. 2 ww. ustawy.
2. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, może w stosownych
sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany
jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
3.1. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia,
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 Pzp. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów,
jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na
sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał
się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia
tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
3.2. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie
określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże żądane zdolności
techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną.
3.3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych
zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia
gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. Zamawiający może
wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do
wykluczenia składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
Wymieniony dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
7. Składanie dokumentów w przypadku, gdy wykonawca posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W sytuacji opisanej powyżej, Wykonawca zamiast dokumentów o których mowa:
1) w pkt. 6 lit. m) składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny
równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo
dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp.
2) w pkt. 6 lit. f) –h) Wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 10 / 27
3). Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt. 7.2)a, powinien
być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.
4). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma
osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.1) i 7.2) , zastępuje
się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób
uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed
notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce
zamieszkania tej osoby.
5). W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić
się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub
miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących
tego dokumentu.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny
spełniania wymogów:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony,
jeżeli wykonawca wykaże posiadanie środków
finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości min
100 000,00 PLN, w okresie nie wcześniejszym niż 1
miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania
warunków udziału w postępowaniu, może w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do
konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go
z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej
sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu,
iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia.
3.1. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy
przez inne podmioty zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna,
pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie
zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia,
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 Pzp. W
odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych
podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi,
do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie
z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia
zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego
powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów,
chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych
standardów: (jeżeli dotyczy)
_____
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 11 / 27
3.2. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub
sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy
wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w
terminie określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub
podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania
odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże żądane
zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację
finansową lub ekonomiczną.
3.3. Zamawiający może na każdym etapie
postępowania uznać, że wykonawca nie posiada
wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów
technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne
przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może
mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym
etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
3.4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za
odrzuconą.
2. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania
warunków udziału w postępowaniu, może w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do
konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go
z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej
sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu,
iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia.
3.1. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy
przez inne podmioty zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna,
pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie
zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia,
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 Pzp. W
odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych
podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi,
do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie
z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia
zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego
powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów,
chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
3.2. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub
sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 12 / 27
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy
wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w
terminie określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub
podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania
odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże żądane
zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację
finansową lub ekonomiczną.
3.3. Zamawiający może na każdym etapie
postępowania uznać, że wykonawca nie posiada
wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów
technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne
przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może
mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym
etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty
i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do
wykluczenia składa każdy z wykonawców składających
ofertę wspólną.
Wymieniony dokument należy złożyć w oryginale lub
kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
7. Składanie dokumentów w przypadku, gdy
wykonawca posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W sytuacji opisanej powyżej, Wykonawca zamiast
dokumentów o których mowa:
1) w pkt. 6 lit. m) składa informację z odpowiedniego
rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny
równoważny dokument wydany przez właściwy organ
sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo
dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt
13, 14 i 21 ustawy Pzp.
2) w pkt. 6 lit. f) –h) Wykonawca składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek
na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie
spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości.
3). Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 13 / 27
postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt. 7.2)a,
powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem tego terminu.
4). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania
ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje
się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.1) i
7.2) , zastępuje się je dokumentem zawierającym
odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem
osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji,
lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć,
złożone przed notariuszem lub przed organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego właściwym ze
względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania
wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
5). W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu
złożonego przez wykonawcę, zamawiający może
zwrócić się do właściwych organów odpowiednio
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba,
której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych
informacji dotyczących tego dokumentu.
III.2.3) Kwalifikacje techniczne:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny
spełniania wymogów:
. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony,
jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
wykonanie minimum dwóch usług odbioru odpadów
komunalnych o wartości każdej usługi minimum 200
000,00 zł w ciągu 12 miesięcy.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony,
jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje niezbędnym
sprzętem do wykonania zadania tj.
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do
odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi
do odbierania selektywnie zebranych odpadów
komunalnych,
- co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do
odbioru kontenerów z odpadami z dźwigiem hakowym
lub bramowym kontenerów KP7,
- co najmniej jednym pojazdem (ciężarowym)
skrzyniowym do odbioru odpadów problemowych,
wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi
zasobami;
2. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania
warunków udziału w postępowaniu, może w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do
konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych
standardów: (jeżeli dotyczy)
_____
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 14 / 27
z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej
sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu,
iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia.
3.1. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy
przez inne podmioty zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna,
pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie
zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia,
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 Pzp. W
odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych
podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi,
do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie
z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia
zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego
powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów,
chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
3.2. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub
sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy
wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w
terminie określonym przez zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub
podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania
odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże żądane
zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację
finansową lub ekonomiczną.
3.3. Zamawiający może na każdym etapie
postępowania uznać, że wykonawca nie posiada
wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów
technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne
przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może
mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym
etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty
i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do
wykluczenia składa każdy z wykonawców składających
ofertę wspólną.
Wymieniony dokument należy złożyć w oryginale lub
kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
7. Składanie dokumentów w przypadku, gdy
wykonawca posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 15 / 27
W sytuacji opisanej powyżej, Wykonawca zamiast
dokumentów o których mowa:
1) w pkt. 6 lit. m) składa informację z odpowiedniego
rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny
równoważny dokument wydany przez właściwy organ
sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo
dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt
13, 14 i 21 ustawy Pzp.
2) w pkt. 6 lit. f) –h) Wykonawca składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek
na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie
spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości.
3). Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt. 7.2)a,
powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem tego terminu.
4). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania
ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje
się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.1) i
7.2) , zastępuje się je dokumentem zawierającym
odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem
osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji,
lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć,
złożone przed notariuszem lub przed organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego właściwym ze
względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania
wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
5). W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu
złożonego przez wykonawcę, zamawiający może
zwrócić się do właściwych organów odpowiednio
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba,
której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych
informacji dotyczących tego dokumentu.
III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych: (jeżeli dotyczy)
Zamówienie jest zastrzeżone dla zakładów pracy chronionej
Realizacja zamówienia jest zastrzeżona w ramach programów pracy chronionej
III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi:
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 16 / 27
III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu:
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: tak nie
(jeżeli tak) Odniesienie do odpowiednich przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych :
_____
III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi:
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie
usługi: tak nie
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 17 / 27
Sekcja IV : Procedura
IV.1) Rodzaj procedury:
IV.1.1) Rodzaj procedury:
Otwarta
Ograniczona
Ograniczona przyspieszona Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej:
_____
Negocjacyjna Niektórzy kandydaci zostali już zakwalifikowani (w stosownych przypadkach w
ramach niektórych rodzajów procedur negocjacyjnych) : tak nie
(jeżeli tak, należy podać nazwy i adresy zakwalifikowanych już wykonawców
w sekcji VI.3 Informacje dodatkowe)
Negocjacyjna przyspieszona Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej:
_____
Dialog konkurencyjny
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału:
(procedura ograniczona i negocjacyjna, dialog konkurencyjny)
Przewidywana liczba wykonawców: _____
albo
Przewidywana minimalna liczba: _____ i (jeżeli dotyczy) liczba maksymalna _____
Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów:
_____
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu: (procedura negocjacyjna, dialog
konkurencyjny)
Zastosowanie procedury etapowej w celu stopniowego zmniejszania liczby omawianych rozwiązań lub
negocjowanych ofert : tak nie
IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia (proszę zaznaczyć właściwe pole (pola))
Najniższa cena
albo
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów
kryteria określone poniżej (kryteria udzielenia zamówienia powinny zostać podane wraz z wagą lub w
kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego, w przypadku gdy przedstawienie wag nie jest możliwe z
oczywistych przyczyn)
kryteria określone w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub negocjacji lub w dokumencie
opisowym
Kryteria Waga Kryteria Waga
1. Cena 60 6._____ _____
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 18 / 27
Kryteria Waga Kryteria Waga
2. Częstotliwość odbioru odpadów
wielogabarytowych, problemowych i
popiołu
40 7._____ _____
3._____ _____ 8._____ _____
4._____ _____ 9._____ _____
5._____ _____ 10._____ _____
IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna tak nie
(jeżeli tak, jeżeli dotyczy) Proszę podać dodatkowe informacje na temat aukcji elektronicznej:
_____
IV.3) Informacje administracyjne:
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą: (jeżeli dotyczy)
GKO.271.4.2017
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia:
tak nie
(jeżeli tak)
Wstępne ogłoszenie
informacyjne
Ogłoszenie o profilu nabywcy
Numer ogłoszenia w Dz.U.: _____ z dnia: ______ (dd/mm/rrrr)
Inne wcześniejsze publikacje(jeżeli dotyczy)
IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego: (w
przypadku dialogu konkurencyjnego)
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów
Data: ______ Godzina: _____
Dokumenty odpłatne tak nie
(jeżeli tak, proszę podać wyłącznie dane liczbowe) Podać cenę: _____ Waluta: _____
Warunki i sposób płatności:
_____
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 19/06/2017 Godzina: 10:00
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom: (jeżeli
jest znana, w przypadku procedur ograniczonej i negocjacyjnej oraz dialogu konkurencyjnego)
Data: ______
IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Dowolny język urzędowy UE
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 19 / 27
Język urzędowy (języki urzędowe) UE:
PL
Inny:
_____
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą:
Do: : ______
albo
Okres w miesiącach : _____ albo w dniach : 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
Data : 19/06/2017 (dd/mm/rrrr) Godzina10:15
(jeżeli dotyczy)Miejscowość: 19-400 Olecko, Plac Wolności 3, pokój nr 4
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert (jeżeli dotyczy) :
tak nie
(jeżeli tak) Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:
_____
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 20 / 27
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia: (jeżeli dotyczy)
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się : tak nie
(jeżeli tak) Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń:
I kwartał 2021 roku
VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej:
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej : tak nie
(jeżeli tak) Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów):
_____
VI.3) Informacje dodatkowe: (jeżeli dotyczy)
1. Zgodnie z art. 24 aa ust.1 Pzp zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy
wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia
warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli przedmiotowy wykonawca uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający
bada, czy wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert nie podlega wykluczeniu
oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. W celu wstępnego wskazania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw
do wykluczenia wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie
jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ), sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego
formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59
ust.2 dyrektywy 2014/24/UE. Wersję edytowalną JEDZ stanowi załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. Zamawiający
informuje, że wykonawca przy wypełnianiu JEDZ może również wykorzystać narzędzie dostępne na stronie:
www.ec.europa.eu/tools/espd oraz instrukcję wypełniania JEDZ zamieszczona pod adresem: www.uzp.gov.pl/
baza-wiedzy/jednolity-europejski-dokument-zamowienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (tzw. konsorcjum), JEDZ
składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzić
spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw do wykluczenia.
4. Wykonawca powołujący się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich
podstaw do wykluczenia oraz spełniania- w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby- warunków udziału
w postępowaniu, składa JEDZ dotyczące tych podmiotów (podpisane przez uprawnionych przedstawicieli tych
podmiotów).
5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania
braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa JEDZ dotyczące tych
podwykonawców (podpisane przez uprawnionych przedstawicieli tych podmiotów).
6. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona
do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni terminie aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych
oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 Pzp:
a) aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w gminie Olecko zgodnie z art. 9c ust.
1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze
zm.);
b) aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów, wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
o odpadach (j.t. Dz.U. z 2016 poz. 1987 ze zm.);
c) aktualne zaświadczenie (lub inny dokument ) o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt
elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Marszałka Województwa lub przez Głównego Inspektora
Ochrony Środowiska;
d) wykaz sprzętu wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami:
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 21 / 27
e) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych
środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości min 100 000,00.PLN, w okresie nie
wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert;
f) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca
zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi
odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
g) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego
dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych
należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu;
h) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na
podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
i) Oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu
ubiegania się o zamówienia publiczne;
j) Oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie
z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716);
k) Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w
przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem
dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu;
l) wykaz usług wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonanie minimum dwóch usług odbioru odpadów
komunalnych o wartości każdej usługi minimum 200 000,00 zł w ciągu 12 miesięcy.
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub
są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez
podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych
nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być
wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu.
m) Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy,
wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu;
n) Oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej
decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne albo –w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji –dokumentów potwierdzających dokonanie
płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia
w sprawie spłat tych należności;
o) Oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu
ubiegania się o zamówienia publiczne;
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do
wykluczenia składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
Wymieniony dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 22 / 27
7. Składanie dokumentów w przypadku, gdy wykonawca posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W sytuacji opisanej powyżej, Wykonawca zamiast dokumentów o których mowa:
1) w pkt. 6 lit. m) składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny
równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo
dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp.
2) w pkt. 6 lit. f) –h) Wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
3). Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt. 7.2)a, powinien
być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.
4). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma
osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.1) i 7.2) , zastępuje
się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób
uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed
notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce
zamieszkania tej osoby.
5). W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić
się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub
miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących
tego dokumentu.
VI.4) Procedury odwoławcze:
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze:
Oficjalna nazwa: Urząd Zamówień Publicznych
Adres pocztowy: ul. Postępu 17
Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL)
Tel.: +48 22458701
E-mail: [email protected] Faks: +48 224587800
Adres internetowy: (URL) www.uzp.gov.pl
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne (jeżeli dotyczy)
Oficjalna nazwa: Urząd Zamówień Publicznych
Adres pocztowy: ul. Postępu 17
Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL)
Tel.: +48 22458701
E-mail: [email protected] Faks: +48 224587800
Adres internetowy: (URL) www.uzp.gov.pl
VI.4.2) Składanie odwołań: (proszę wypełnić pkt VI.4.2 lub, jeżeli jest to niezbędne, pkt VI.4.3)
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 23 / 27
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:
Oficjalna nazwa: Urząd Zamówień Publicznych
Adres pocztowy: ul. Postępu 17
Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL)
Tel.: +48 22458701
E-mail: [email protected] Faks: +48 224587800
Adres internetowy: (URL) www.uzp.gov.pl
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
09/05/2017 (dd/mm/rrrr) - ID:2017-061441
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 24 / 27
Załącznik A
Dodatkowe adresy i punkty kontaktowe
I) Adresy i punkty kontaktowe, gdzie można uzyskać dalsze informacje
Oficjalna nazwa: _____ Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest
znany) _____
Adres pocztowy: _____
Miejscowość: _____ Kod pocztowy: _____ Państwo: _____
Punkt kontaktowy: _____ Tel.: _____
Osoba do kontaktów: _____
E-mail: Faks: _____
Adres internetowy: (URL) _____
II) Adresy i punkty kontaktowe, gdzie można uzyskać specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym
dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego i dynamicznego systemu zakupów)
Oficjalna nazwa: _____ Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest
znany) _____
Adres pocztowy: _____
Miejscowość: _____ Kod pocztowy: _____ Państwo: _____
Punkt kontaktowy: _____ Tel.: _____
Osoba do kontaktów: _____
E-mail: Faks: _____
Adres internetowy: (URL) _____
III) Adresy i punkty kontaktowe, gdzie należy przesyłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
Oficjalna nazwa: _____ Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest
znany) _____
Adres pocztowy: _____
Miejscowość: _____ Kod pocztowy: _____ Państwo: _____
Punkt kontaktowy: _____ Tel.: _____
Osoba do kontaktów: _____
E-mail: Faks: _____
Adres internetowy: (URL) _____
IV) Adres innej instytucji zamawiającej, w imieniu której dokonuje zakupu instytucja zamawiająca
Oficjalna nazwa _____ Krajowy numer identyfikacyjny
( jeżeli jest znana ): _____
Adres pocztowy: _____
Miejscowość _____ Kod pocztowy _____
Państwo _____
-------------------- (Wykorzystać sekcję IV w załączniku A tyle razy, ile jest to konieczne) --------------------
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 25 / 27
Załącznik B
Informacje o częściach zamówienia
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą _____
Część nr : _____ Nazwa : _____
1) Krótki opis:
_____
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
Słownik główny:
3) Wielkość lub zakres:
_____
(jeżeli jest znany, proszę podać wyłącznie dane liczbowe) Szacunkowy koszt
bez VAT: _____
Waluta:
albo
Zakres: między : _____ i: _____ Waluta:
4) Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia: (jeżeli
dotyczy)
Okres w miesiącach : _____ albo w dniach : _____ (od udzielenia zamówienia)
albo
Rozpoczęcie: ______ (dd/mm/rrrr)
Zakończenie: ______ (dd/mm/rrrr)
5) Informacje dodatkowe na temat części zamówienia:
_____
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 26 / 27
Załącznik C1 – Zamówienia ogólne
Kategorie usług, o których mowa w sekcji II Przedmiot zamówienia
Dyrektywa 2004/18/WE
Kategoria nr [1] Przedmiot
1 Usługi konserwacyjne i naprawcze
2 Usługi transportu lądowego [2] ,w tym usługi samochodów opancerzonych oraz usługi
kurierskie, z wyjątkiem przewozu poczty
3 Usługi transportu lotniczego pasażerów i towarów, z wyjątkiem transportu poczty
4 Transport poczty drogą lądową [3] i lotniczą
5 Usługi telekomunikacyjne
6 Usługi finansowe: a) Usługi ubezpieczeniowe b)Usługi bankowe i inwestycyjne [4]
7 Usługi komputerowe i usługi z nimi związane
8 Usługi badawcze i rozwojowe [5]
9 Usługi w zakresie księgowości, audytu oraz prowadzenia ksiąg rachunkowych
10 Usługi badania rynku i opinii publicznej
11 Usługi konsultacyjne w zakresie zarządzania [6] i usługi z nimi związane
12 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne; usługi
urbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i
technicznych; usługi badań i analiz technicznych
13 Usługi reklamowe
14 Usługi sprzątania budynków i usługi zarządzania mieniem
15 Usługi w zakresie publikowania i drukowania wykonywane z tytułu wynagrodzenia lub
umowy
16 Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i
podobne
Kategoria nr [7] Przedmiot
17 Usługi hotelarskie i restauracyjne
18 Usługi transportu kolejowego
19 Usługi transportu wodnego
20 Dodatkowe i pomocnicze usługi transportowe
21 Usługi prawnicze
22 Usługi rekrutacji i pozyskiwania personelu [8]
23 Usługi detektywistyczne i ochroniarskie z wyjątkiem usług samochodów
opancerzonych
24 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
25 Usługi społeczne i zdrowotne
26 Usługi rekreacyjne, kulturalne oraz sportowe [9]
27 Inne usługi
1 Kategorie usług w rozumieniu art. 20 i załącznika IIA do dyrektywy 2004/18/WE.
2 Z wyjątkiem usług transportu kolejowego, ujętych w kategorii 18.
3 Z wyjątkiem usług transportu kolejowego, ujętych w kategorii 18.
4 Z wyjątkiem usług finansowych związanych z wystawianiem, sprzedażą, zakupem lub transferem papierów
wartościowych albo innych instrumentów finansowych oraz usług banku centralnego. Również wyłączone:
usługi obejmujące nabycie, najem lub dzierżawę – bez względu na sposób finansowania – gruntów, istniejącychbudynków lub innych nieruchomości, albo dotyczące praw do nich. Niemniej jednak przepisom dyrektywy
podlegają umowy o świadczenie usług finansowych zawarte, w dowolnej formie, równocześnie, przed lub po
zawarciu umowy nabycia, najmu lub dzierżawy.
5 Z wyjątkiem usług dotyczących badań i rozwoju innych niż takie, gdzie korzyści czerpie wyłącznie instytucja
zamawiająca w celu wykorzystania ich we własnej działalności, pod warunkiem że świadczona usługa została w
pełni wynagrodzona przez instytucję zamawiającą.
6 Z wyjątkiem usług arbitrażowych i koncyliacyjnych.
7 Kategorie usług w rozumieniu art. 21 i załącznika IIB do dyrektywy 2004/18/WE.
8 Z wyjątkiem umów o pracę.
9 Z wyjątkiem umów dotyczących nabycia, opracowania, produkcji i koprodukcji materiałów programowych
przez nadawców oraz umów dotyczących czasu emisji.
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 27 / 27

Pełniący Funkcję
Burmistrza Olecka
Krzysztof Marek Kosewski