ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Wydziały Urzędu Miejskiego
  • Wydział Budownictwa, Inwestycji i Planowania (archiwum)
  • Zadania wydziału

    Wydział Budownictwa, Inwestycji i Planowania
    Siedziba: Plac Wolności 3
    Kierownik wydziału - Alicja Szałkowska
    Tel. 87 307 03 02

    Do zakresu działania Wydziału należy:

    1)planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie:
    a)zaopatrzenia w energię elektryczną,
    b)kanalizacji deszczowej,
    c)wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych,
    d)gminnych dróg i mostów,
    e)urządzeń sportowo-rekreacyjnych,
    f)budownictwa komunalnego i socjalnego,
    g)budowa pomników i innych obiektów upamiętniających historyczne miejsca, wydarzenia, fakty oraz postacie,
    h)infrastruktury telekomunikacyjnej,
    i)monitoringu miejskiego;
    j)infrastruktury edukacyjnej,
    k)infrastruktury oświetleniowej,
    l)infrastruktury społecznej, kulturalnej, administracji publicznej i bezpieczeństwa publicznego;
    2)określanie rozmiaru inwestycji, wybór w trybie zamówień publicznych jednostki projektowej, uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót;
    3)koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych;
    4)ustalanie kosztu inwestycji oraz udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok;
    5)wybór wykonawcy robót w trybie zamówień publicznych i zrealizowanie umowy o wykonanie robót lub wykonanie usług;
    6)przygotowywanie umów lub pełnomocnictw z zakresu obowiązków i odpowiedzialności inspektora nadzoru inwestorskiego;
    7)wykonywanie funkcji inwestora bezpośredniego w stosunku do inwestycji i remontów podejmowanych na podstawie uchwały rady i finansowanych z budżetu gminy;
    8)koordynowanie działań związanych z przebiegiem robót, o których mowa w pkt 10;
    9)przekazywanie do użytku inwestycji i rozliczenie jej kosztów poprzez:
    a)sprawdzenie kalkulacji przedkładanych przez wykonawcę,
    b)sporządzenie końcowych zestawień kosztów realizacji inwestycji i remontów,
    c)wyegzekwowanie od projektanta lub wykonawcy należnych odszkodowań lub kar umownych,
    d)sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie przekazania inwestycji do użytkowania,
    e)organizowanie lub udział w przeglądach gwarancyjnych;
    10)opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami gminnymi;
    11)udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału;
    12)sporządzanie i aktualizowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy;
    13)sporządzanie prognozy oddziaływania na środowisko miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy;
    14)przeznaczanie gruntów na cele nierolnicze w ramach opracowanych planów zagospodarowania przestrzennego;
    15)sporządzanie i zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
    16)uzgadnianie projektów planów miejscowych i opiniowanie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin sąsiednich oraz planów zagospodarowania przestrzennego województwa;
    17)wydawanie wypisów i wyrysów, zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy;
    18)prowadzenie rejestru planów miejscowych, gromadzenie materiałów związanych z tymi planami oraz właściwe ich przechowywanie;
    19)wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz stwierdzanie ich wygaśnięcia;
    20)prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
    21)prowadzenie negocjacji warunków wprowadzenia zadania rządowego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
    22)opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego oraz przepisami szczególnymi;
    23)organizowanie pracy, trybu działania i posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej;
    24)nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających szkodom, gdy spowodowana przez niego zmiana stanu wody na gruncie wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie;
    25)zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wody na gruntach na wniosek ich właścicieli.
    26)sporządzanie sprawozdań dotyczących realizowanych inwestycji na terenie gminy;
    27)realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie rocznego programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi;
    28)prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków;
    29)podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek;
    30)prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania wydziału;
    31)prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału;
    32)zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Inspektora Ochrony Danych;
    33)prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału;
    34)współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w zakresie opracowywania dokumentów strategicznych gminy;
    35)prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym;
    36)współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału;
    37)opiniowanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych zgodnie z ustawą –Prawo geologiczne i górnicze.


    Data wprowadzenia: 2003-06-30 0947
    Data upublicznienia: 2003-06-30
    Art. czytany: 8058 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Tomasz Bellon
    Autor dokumentu: Teresa Sojko
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet