ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Zamówienia publiczne
  • Roboty budowlane
  • Wyjaśnienie treści SIWZ „Modernizacja i rozwój sieci oświetlenia ulicznego w gminie Olecko na potrzeby podniesienia jej efektywności w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego”

    Wyjaśnienie treści SIWZ „Modernizacja i rozwój sieci oświetlenia ulicznego w gminie Olecko na potrzeby podniesienia jej efektywności w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego”

    Olecko, 04.11.2019 r.

    Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargi nieograniczonego dla inwestycji pod nazwą: „Modernizacja i rozwój sieci oświetlenia ulicznego w gminie Olecko na potrzeby podniesienia jej efektywności w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego”.

    WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ - część 1

    Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w odpowiedzi na skierowane dnia 4 i 7 października 2019 r. do Zamawiającego wnioski o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia udzielamy wyjaśnień:

    Pyt 1 / Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia w załączniku nr 4 do SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia” istotnie różni się od zakresu zadania modernizacyjnego opisanego w załączniku nr 4 do SIWZ tj. Programie Funkcjonalno-Użytkowym (co do formy i treści). Wykonawca nie ma możliwości przygotowania rzetelnej oferty w oparciu o dokumentację wewnętrznie sprzeczną. Zamawiający w pkt. II.2 SIWZ informuje, że do „udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy dotyczące robót budowlanych”. Zgodnie z art. 31 ust 2 Pzp gdy przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych (pkt. III.1 SIWZ)
    zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą programu funkcjonalno-użytkowego. Kategoryczny nakaz sformułowany w tym przepisie nie pozostawia zamawiającemu możliwości opisania przedmiotu zamówienia w inny sposób niż przy użyciu programu funkcjonalno-użytkowego. Wobec powyższego Wykonawca wnosi o wykreślenie w całości załącznika nr 4 do SIWZ „Opis Przedmiotu Zamówienia” i zawarcie wszelkich wymagań w sposób dokładny i jednoznaczny we właściwym dokumencie tj. Programie Funkcjonalno-Użytkowym.

    Odpowiedź: Załącznik nr 4 „Opis przedmiotu zamówienia” precyzuje zapisy w zakresie treści zawartej w tym załączniku. Jeżeli jakieś zapisy pomiędzy OPZ a PFU pozostają w konflikcie – rozstrzygający jest zapis umieszczony w Załączniku nr 4 „Opis przedmiotu zamówienia”
    Zmianie ulega § 2 ust. 4 we Wzorze Umowy, który otrzymuje brzmienie:
    „4. W razie sprzeczności lub rozbieżności w treści pomiędzy dokumentami Przedsięwzięcia, Strony ustalają następującą hierarchię dokumentów, licząc począwszy od najważniejszego:
    1) Umowa,
    2) SIWZ,
    3) Opis przedmiotu zamówienia,
    4) Program Funkcjonalno-Użytkowy
    5) Audyt,
    6) Dokumentacja Projektowa,
    7) Oferta.”

    Pyt 2 / Zamawiający w Załączniku nr 2 do SIWZ tj. PFU w rozdziale 2 zakres zadania modernizacyjnego wskazuje w części „dodatkowo” działania o sprecyzowanie których wnosi Wykonawca:
    a) „kompensacja mocy biernej” – jakich i ilu urządzeń, w jakim zakresie, jaka ma być funkcjonalność?
    b) „równomierne rozłożenie mocy L1, L2, L3 w obwodach i szafkach oświetleniowych” – w jakich obwodach, w jakiej ilości szafek, gdzie zlokalizowanych (których)?
    c) „soft-starty w szafkach oświetleniowych” – w ilu szafkach, jaka ma być ich funkcjonalność, przeznaczenie?
    d) „wykrycie i naprawa wszelkich przerwanych/niesprawnych żył w istniejących liniach kablowych” – wnosimy o konkretne sprecyzowanie liczby takich przypadków, gdzie i jakich linii kablowych dotyczą (czy linii zasilających słupy, czy szafki itd.) wraz z jednoznacznym wskazaniem kto jest właścicielem danej linii kablowej.

    Odpowiedź:
    a) Maksymalna wysokość mocy biernej, wytwarzanej przez zastosowane urządzenia (zasilacze) musi być zgodna z Taryfą dla usług dystrybucji energii elektrycznej PGE Dystrybucja S.A.
    W przypadku przekroczenia mocy biernej przez zasilacze, należy zastosować baterie kompensatorów lub dławiki w szafach oświetleniowych celem jej kompensacji do wartości dopuszczalnych dla PGE Dystrybucja S.A.
    Wykonawca ma obowiązek dostosować maksymalną wysokość mocy biernej do aktualnej taryfy.
    b) Równomierne rozłożenie mocy L1, L2, L3 dotyczy nominalnej pracy linii oświetlenia ulicznego. Moc należy rozłożyć naprzemiennie wg wzoru: L1 – pierwsza lampa, L2 – druga lampa, L3 – trzecia lampa. Dopuszcza się asymetrię obciążenia do 20 %
    c) W przypadku zastosowania systemu sterowania oświetleniem zapewniającego niższe niż dopuszczalne przez zabezpieczenia prądowe umieszczone w rozdzielniach prądy rozruchowe można odstąpić od zastosowania „soft-startów”. W przeciwnym wypadku gdy prądy rozruchowe przekroczą wartość zabezpieczenia prądowego umieszczonego w rozdzielniach (wyliczonego na podstawie zbiorczej mocy urządzeń (lamp oświetleniowych) zamontowanych na danym obwodzie (szafie oświetleniowej) należy zastosować soft-starty.
    d) Dotyczy wszystkich uszkodzeń. Zamawiający posiada wiedzę o pięciu takich przypadkach: ul. Leśna (parking koło cmentarza), Park 450-lecia, skrzyżowanie Kolejowa – Zielona, ul. Tunelowa, Gąski – naprzeciwko Kościoła.

    e) „doświetlenie „dużego kościoła”, wieży ciśnień, dwóch budynków UM, Skoczni, Kamienny Mostek, Rotunda, Długi Mostek, Park Plac Wolności – iluminacja” – co oznacza sfomułowanie doświetlenie i jaki ma być jego zakres, co to za obiekt „duży kościół” oraz pozostałe (gdzie dokładnie są zlokalizowane, nr. działek), jaki ma być zakres i sposób iluminacji parku Plac Wolności – wnosimy o precyzyjne sfomułowanie działań umożliwiające ich poprawną wycenę
    f) „wykonanie gniazdek oświetleniowych…” – ok 200 szt.
    g) „włączenie do systemu oświetlenia kościoła w Szczecinkach oraz na Os. Siejnik” – co konkretnie oznacza ten zapis?

    Odpowiedź: Zamawiający rezygnuje z doświetlenia (iluminacji) powyższych obiektów.

    Pyt 3 / W wymaganiach dotyczących wykonania robót modernizacyjnych (str 5 PFU) Zamawiający wymaga aby „wszystkie istniejące szafy oświetleniowe wyprowadzić ze stacji trafo oraz ze słupów energetycznych. Nowe szafy należy lokalizować w gruncie przy stacjach trafo lub bezpośrednio przy słupie energetycznym” Czy Zamawiający podsiada tytuł własności lub prawo dysponowania gruntem na którym mają być ustawione szafy oświetleniowe – jeżeli tak Wykonawca wnosi o wskazanie konkretnych numerów działek na jakich mają być ustawione te obiekty.

    Odpowiedź: Zamawiający posiada tytuł własności lub prawo dysponowania gruntem, na którym mają być ustawione szafy oświetleniowe. Zamawiający nie wskazuje konkretnych działek – Wykonawca na etapie projektowania wybierze optymalną lokalizację w uzgodnieniu z Zamawiającym. W przypadku, gdy lokalizacja na działce gminy nie będzie możliwa, uzyskanie zgód będzie leżało po stronie Zamawiającego.

    Pyt 4 / Na stronie 6 PFU zamawiający wskazuje że „ilość punktów świetlnych przeznaczonych do modernizacji wraz z podziałem na poszczególne sołectwa i ulice została ujęta w załączniku nr 2 (niniejsze zestawienie jest podstawą wykonania planowanej modernizacji) oraz załączniku nr 3 – oprawy do dołożenia” Wykonawca nie może przystąpić do doboru opraw, gdyż brak tych załączników do PFU – wykonawca wnosi o ich uzupełnienie

    Odpowiedź: Zamawiający prostuje błąd na stronie 6 PFU na następującą treść: „ilość punktów świetlnych przeznaczonych do modernizacji wraz z podziałem na poszczególne sołectwa i ulice została ujęta w załączniku nr 1 i 5 do Audytu”. Oprawy do dołożenia stanowią załącznik nr 3 do Audytu.

    Pyt 5 / Na stronie 6 PFU zamawiający wskazuje że „wymagana maksymalna moc zainstalowana po modernizacji: 106 kW” przy czym jest to moc określona dla 2177 szt. W formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 do SIWZ Wykonawca ma zagwarantować maksymalny poziom zużycia energii elektrycznej dla 2317 pkt. świetlnych – jaka jest maksymalna wartość moc zainstalowana dla tej ilości punktów świetlnych?

    Odpowiedź: Zgodnie z PFU: „Obecna moc zainstalowana 2177 szt. opraw wynosi 246 kW. Wymagana maksymalna moc zainstalowana po modernizacji: 106 kW zgodnie z audytem”. W związku z tym maksymalna moc zainstalowana po modernizacji dla 2317 punktów świetlnych wynosi: 106 kW.

    Pyt 6 / Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego określonym w par. 19 pkt 2. PFU powinno zawierać oświadczenie zamawiającego stwierdzające jego prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Wykonawca wnosi o uzupełnienie tych informacji w PFU oraz odpowiedź na pytanie czy Zamawiający posiada tytuł własności (lub podstawę dysponowania) do całości mienia objętego modernizacją m.in. opraw oświetleniowych, wysięgników, oprzewodowowania, szaf oświetleniowych, linii kablowych aby wykonać przedmiotowe zadanie.

    Odpowiedź: Zamawiającego posiada prawo do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane. Odnośnie poszczególnych składników mienia – odpowiednie oświadczenia zawiera § 3 ust. 6 i 7 wzoru umowy oraz załącznik nr 5 do SIWZ.

    Pyt 7 / Czy Zamawiający posiada zgodę PGE Dystrybucja SA na przeprowadzenie przedmiotowego przedsięwzięcia i na jakich warunkach? Jeżeli tak Wykonawca wnosi o udostępnienie tych warunków na potrzeby określenia wymogów technicznych.

    Odpowiedź: zamawiający jest po ustaleniach z PGE Dystrybucja SA, które nie wnosi zastrzeżeń do możliwości przeprowadzenia przedsięwzięcia na warunkach ustalonych w załączniku nr 5 do SIWZ. Ponadto zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 4 umowy Partner Prywatny zobowiązuje się do dokonania wymaganych uzgodnień z właściwymi organami i podmiotami trzecimi, w tym PGE (z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w Umowie), oraz opracowania innych niezbędnych dokumentów określonych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym.

    Pyt 8 / Czy Zamawiający dopuszcza cesję wierzytelności (wykup wierzytelności przez bank) za cześć inwestycyjną zadnia tj. etap robót budowlanych?
    Odpowiedź: Zgodnie z § 14 ust. 22 wzoru umowy: „22. Podmiot Publiczny wyraża zgodę na dokonanie przelewu wierzytelności do wysokości 100 % wartości Wynagrodzenia, jednakże Podmiot Publiczny zastrzega sobie prawo dokonania potrącenia z kwoty objętej cesją należności, które ureguluje na rzecz Podwykonawców zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu, kar umownych, kompensacji mocy biernej i należności z załącznika nr 4.”

    Pyt 9/ Wykonawca wnosi o dokładne wskazanie lokalizacji stacji ładowania pojazdów (wraz z numerem działki i prawem do dysponowania nią). Ponadto Wykonawca wnosi o wyjaśnienie czy Zamawiający posiada warunki przyłączenia takiej instalacji do sieci energetycznej wydane przez PGE Dystrybucja SA lub inny dokument poświadczający, że przyłączenie będzie technicznie możliwe – jeżeli tak Wykonawca wnosi o udostępnienie takiego dokumentu.

    Odpowiedź: Zamawiający, na dzień dzisiejszy, nie posiada warunków przyłączenia takiej instalacji od PGE Dystrybucja S.A. Lokalizacja to dz. 3234/1 (parking na ul. Leśnej) oraz dz. 471/50 (duży parking na ul. Plac Wolności – koło placu zabaw).

    Pyt 10 / W dokumencie PFU w punkcie 4.3. Opis systemu sterowania brak opisu dotyczącego
    montażu i uruchomienie radaru – element nie został wymieniony w specyfikacji szczegółowej – prosimy o wyjaśnienia i uzupełnienie informacji

    Odpowiedź: Wymogi techniczne urządzenia do pomiaru natężenie ruchu zostały umieszczone w Załączniku nr 4 Opis Przedmiotu Zamówienia. Poprawny montaż i uruchomienie radaru jest po stronie Wykonawcy zgodnie z wymaganiami zaoferowanego urządzenia.

    Pyt 11 / W dokumencie PFU w punkcie 4.5 Montaż i uruchomienie dekoracji / iluminacji świątecznej – brak jakiegokolwiek opisu, co uniemożliwia wycenę – wnosimy o uzupełnienie.

    Odpowiedź:
    Montaż i uruchomienie zgodnie z § 3 ust. 1 wzoru umowy
    Słupy, na których będą montowane dekoracje świąteczne muszą być przystosowane do tego tzn:
    • w przypadku słupów stalowych kabel zasilający dekoracje musi być wpuszczony do środka słupa – nie może być prowadzony na zewnątrz!
    • Schemat podłączenia i zabezpieczenia oprawy świątecznej przedstawia załączony rys. nr 1

    Pyt 12 / W dokumencie PFU w punkcie 4.2 Opis wymagań dla opraw parkowych Zamawiający wpisał: Zakres temperatury otoczenia podczas pracy oprawy: od -20°C do +25°C, podczas gdy dla opraw ulicznych Zamawiający przewidział zakres od -40 do +55°C. Zapis ten jest niespójny z pozostałymi wymogami, dopuszczający rozwiązania o niskiej jakości. Wnosimy ujednolicenie zapisów.

    Odpowiedź: W zakresie wymagań opisujących zakres temperatury pracy dowolnych urządzeń w zakresie całego SIWZ (nie tylko opraw) należy stosować podane poniżej wymaganie:
    Oferowane urządzenie muszą posiadać dopuszczalną temperaturę pracy z minimalnego zakresu zapewniającego utrzymanie warunków gwarancji (za niska lub za wysoka temperatura zewnętrzna nie może być podstawą do odmówienia przez Wykonawcę wykonania naprawy gwarancyjnej)

    Pyt 13 / W dokumencie PFU w punkcie 4.3. 1 część 1 – Opis systemu sterowania Zamawiający nie dopuszcza innych układów niż gwiaździsty, wykluczając najpopularniejsze na rynku topologie np. MESH. Opis systemu, parametry techniczne wskazują jednoznacznie na producenta rozwiązania tj. firmę TELENSA, co wprost stawia w uprzywilejowanej sytuacji jedno z konsorcjów biorących udział w postepowaniu (dystrybutor firmy Telensa). Zamawiający w pkt. III.6. i 7. dopuścił rozwiązania równoważnie i nie gorsze, a jednocześnie OPZ oraz PFU w pkt. 4.3 wykluczył możliwość faktycznego zastosowania rozwiązań równoważnych wprowadzając opis ukierunkowany na jedno rozwiązanie. Jest to postępowanie niezgodne z ustawą PZP, gdyż faktycznie nie ma możliwości zastosowania rozwiązań równoważnych, ani rozwiązań korzystniejszych dla Zamawiającego. Takie zapisy zaskakują szczególnie w postepowaniu o roboty budowalne typu projektuj i zbuduj w formule Partnerstwa Publiczno – Prywatnego, gdzie to właśnie partner prywatny przejmując ryzyko techniczne i dobiera technologię wedle własnej wiedzy i doświadczenia. W niniejszym postępowaniu zarządzającym całym majątkiem przez okres umowy będzie Wykonawca, który odpowiada za sprawne działanie systemu i opraw oraz zadeklarowane efekty. Zastosowany opis jest zaprzeczeniem tej idei gdyż Zamawiający nie tylko wymaga osiągnięcia konkretnego efektu, ale także próbuje bardzo dokładnie wyspecyfikować, za pomocą jakich rozwiązań wykonawca ma ten efekt osiągnąć nie ponosząc z tego tytułu żadnej odpowiedzialności. Tymczasem może się okazać, że system ten w warunkach Zamawiającego zupełnie się nie sprawdzi i nie będzie działał prawidłowo, za co w całości odpowiadać będzie Wykonawca. Tudzież ze względu na konkretne wyspecyfikowanie jednego producenta systemu, jego oferta handlowa będzie całkowicie niekonkurencyjna, i w efekcie spowoduje wyższe koszty Zamawiającego i niższe oszczędności, co będzie działaniem na szkodę Zamawiającego. Ten zapis z łatwością może zostać zaskarżony do organów nadzoru. Wnosimy o wykreślenie wymogu stosowania systemu w topologii gwiaździstej oraz ukierunkowanych na tą topologię opisów, dopuszczenie innych topologii (w których pracują systemy sterowania certyfikowane / rekomendowane przez konsorcjum TALQ, na którego autorytet powołuje się Zamawiający) i zastosowanie opisów funkcjonalności, na podstawie których Wykonawca będzie mógł dobrać jak najlepsze rozwiązanie.

    Odpowiedź: Z Załącznika nr 4 Opis Przedmiotu Zamówienia usuwa się następujące zapisy:
    „Schemat działania systemu został pokazany na załączonym poniżej rysunku” oraz rysunek odpowiadający temu zapisowi
    A także
    „Komunikacja w układzie gwiazdowym. Nie dopuszcza się układów kratowych zwanych także mesh ani komunikacji typu oprawa do oprawy”
    Pozostałe zapisy OPZ jako dokumentu nadrzędnego na PFU pozostają bez zmian.

    Pyt 14 / W PFU punkt 4.3.1 część III – Parametry systemu. Zamawiający zawarł warunek, iż Wszystkie elementy SYSTEMU muszą być montowane na wysokości powyżej 4m od poziomu gruntu. Ponieważ niektóre systemy mogą pracować na sterownikach montowanych wewnątrz szafek oświetleniowych, Wykonawca wnosi o usunięcie tego zapisu, który nie przynosi żadnej korzyści Zamawiającemu (szafki oświetleniowe będą montowane na wysokości niższej niż 4 m, więc potencjalnie również będą narażone na wandalizm), a stanowi jedynie kolejne wyraźne ukierunkowanie na konkretny produkt.

    Odpowiedź: Zamawiający ze względu na zagrożenie aktami wandalizmu wymaga montażu wszystkich elementów SYSTEMU poza zasięgiem bezpośredniego dostępu do urządzeń. Zamawiający nie dopuszcza montażu elementów SYSTEMU w SOU (szafach oświetlenia ulicznego). Zapisy SIWZ pozostają bez zmian

    Pyt 15 / Na stronie 22 PFU Zamawiający w akapicie - MINIMALNE WYMAGANIA DLA SZAF OŚWIETLENIA ULICZNEGO wymaga, aby szafy były wyposażone w zegary sterujące. Skoro pracą opraw będzie zawiadywał system sterowania, w jakim celu Zamawiający chce montować zegary sterujące, i czy to oznacza, że w ciągu dnia w sterownikach w oprawach nie będzie zasilania ? Czyli nie będą mogły realizować innych funkcji, nie związanych tylko z oświetleniem ? Wykonawca wnosi o wyjaśnienie zapisu lub wykreślenie tego wymogu.

    Odpowiedź: Zamawiający wymaga, aby poprzez przełącznik „przełącznik pracy: sterowanie ręczne/sterowanie automatyczne” były zapewnione dwa stany pracy systemu:
    - sterowanie ręczne – normalny stan pracy, zasilanie 24h/7 dni zasilające w sposób ciągły instalację oświetlenia ulicznego
    - sterowanie automatyczne – stan krytycznej awarii SYSTEMU sterowania. W tym stanie awaryjnym możliwe jest wykorzystanie zegarów sterujących do sterowania oświetleniem. Usuwanie awarii ma być zgodne z zapisami zawartymi w Umowie.
    Zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

    Pyt 16 / W SIWZ w dziale XII p. 4 Kryterium rozwiązań technicznych Zamawiający zamierza przyznać 10 punktów, jeżeli Wykonawca zadeklaruje w ofercie dostawę co najmniej 1 urządzenia radarowego współpracującego z systemem sterowania oświetleniem ulicznym o parametrach zgodnych z podanymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia. Ponieważ Zamawiający nie podał w OPZ parametrów urządzenia radarowego, Wykonawca wnosi o zmianę tego kryterium lub uzupełnić opisu w PFU.

    Odpowiedź: W Załączniku nr 4 Opis Przedmiotu Zamówienia wymagania dotyczące urządzenia radarowego są umieszczone. Zapisy SIWZ pozostają bez zmian

    Pyt 17/ We wzorze umowy w § 5 ust. 2 ppkt 7) Partner prywatny zobowiązuje się do uzyskania Gwarantowanego Maksymalnego Zużycia energii elektrycznej w związku z przeprowadzoną Przebudową Oświetlenia – wnosimy o dodanie zapisu, że poziom zużycia energii będzie liczony na podstawie określonego czasu świecenia w ciągu roku. Partner prywatny nie może odpowiadać za wydłużenia czasu świecenia ponad ilość normatywną, jak również za ewentualne dodatkowe urządzenia czerpiące energię elektryczną z szafek oświetlenia ulicznego.

    Odpowiedź: Poziom zużycia energii będzie określony na podstawie raportów generowanych przez system sterowania oświetleniem. Zmianie ulega ust. 1 w załączniku nr 4 do wzoru umowy na:
    „1. Partner Prywatny w terminie do 30 dni po zakończeniu Roku Rozliczeniowego, zobowiązany jest dokonać prezentacji i przekazać Podmiotowi Publicznemu Raport Roczny. W razie potrzeby, na wniosek Podmiotu Prywatnego, Podmiot Publiczny w terminie 14 dni udostępni niezbędne do tego dokumenty. Dane zawarte w Raporcie Rocznym stanowić będą podstawę do określenia poziomu oszczędności faktycznie osiągniętych w danym Roku Rozliczeniowym. Raport Roczny musi zawierać zużycie energii elektrycznej w okresie Raportu dokonane przez 2317 zmodernizowanych punktów oświetleniowych – zużycie energii zbiorcze dla wszystkich punktów 2317 punktów oświetleniowych z dokładnością do 1kWh oraz na każdy punkt oświetleniowy z dokładnością do 1Wh. Zużycie to ma zostać wygenerowane z systemu sterowania oświetleniem ulicznym. Od Gwarantowanego Maksymalnego Zużycia zostanie odjęte zużycie energii zbiorcze z Raportu Rocznego w celu obliczenia Dodatkowych Oszczędności.”

    Pyt 18 / We wzorze umowy w § 5 ust. 7 ppkt 3) Partner prywatny ponosi ryzyko opracowania Dokumentacji Projektowej zgodnie z PFU, Audytem, SIWZ, przepisami Prawa oraz zasadami wiedzy technicznej. Możliwe jest to tylko w przypadku, gdy PFU i SIWZ będzie wskazywał funkcjonalności, a nie konkretne rozwiązania techniczne wyspecyfikowanych produktów bez możliwości zastosowania innych rozwiązań równoważnych. Wykonawca wnosi aby ryzyko to zostało podzielone pomiędzy partnerów, gdyż Podmiot Publiczny chcąc narzucić konkretne rozwiązania techniczne w PFU, SIWZ i Audycie musi odpowiadać za poprawność i konsekwencje wyboru tych rozwiązań.

    Odpowiedź: Dokumentacja przetargowa nie wskazuje konkretnych produktów, tylko opisuje funkcjonalności urządzeń. Zarzuty nie są poparte argumentacją, do której można się merytorycznie odnieść. Zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

    Pyt 19 / We wzorze umowy w § 5 ust. 7 ppkt 11) Partner prywatny ponosi ryzyko zapewnienia dotrzymania określonego w Umowie poziomu Gwarantowanego Maksymalnego Zużycia energii elektrycznej. Wykonawca wnosi o określenie czasu świecenia (jak w pyt 17), gdyż tylko w przypadku wskazania maksymalnego rocznego czasu świecenia opraw oraz możliwości pełnej kontroli respektowania tego czasu przez Partnera prywatnego;

    Odpowiedź: Czas świecenia opraw wynika z norm oraz warunków astronomicznych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i jest możliwy do określenia na podstawie obliczeń dokonanych przez profesjonalne zasoby, które powinny być w dyspozycji Wykonawców ubiegających się o to zamówienie. Zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

    Pyt 20 / We wzorze umowy w § 5 ust. 8 - Wszelkie elementy Infrastruktury Oświetleniowej wybudowane, zainstalowane lub wymienione przez Partnera Prywatnego w toku realizacji Umowy, jak również wszelkie wybudowane, zainstalowane lub wymienione elementy systemu sterowania oświetleniem stają się z Dniem Zakończenia Etapu Robót lub Dniem Zakończenia Umowy (w zależności od tego co nastąpi wcześniej) własnością Podmiotu Publicznego. Zdaniem Wykonawcy jest to możliwe tylko w przypadku jednoczesnej cesji wierzytelności z tytułu wykonanych prac. Podmiot Publiczny nie może stać się właścicielem majątku bez formalnego przekazania go (faktura, protokół, zapłata). Zapis w ust. 8 nie precyzuje tego faktu – wnosimy o uzupełnienie i sprecyzowanie zapisu.

    Odpowiedź: Wzór umowy dopuszcza cesję (§ 14 ust. 22). Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego strony mogą ustalić moment przeniesienia własności rzeczy niezależnie od momentu zapłaty.

    Pyt 21 / We wzorze umowy w § 12 ust. 1 ppkt 4) Obowiązki Partnera prywatnego obejmują przegląd, konserwację i wymianę wyeksploatowanych złączy kablowych. Aby Wykonawca mógł wycenić tą część zadania, Podmiot Publiczny powinien wykonać i przekazać potencjalnym wykonawcom audyt stanu sieci kablowej podziemnej i napowietrznej. W przeciwnym wypadku każde wyliczenie potencjalnej wartości takiej usługi będzie obarczone zbyt dużym błędem, aby można było je zastosować do wyliczenia wartości oferty. Podmiot Publiczny może również, opcjonalnie, zadeklarować roczną wartość prac związanych z wymianą wyeksploatowanych złączy kablowych, która jako kwota minimalna musi być wliczona do zakresu prac i wartości ofert, a powyżej której Strony będą uzgadniać dodatkowe wynagrodzenie. Podmiot Publiczny przedstawił audyt oświetlenia ulicznego, na bazie którego wykonawcy mogą wyliczyć wartość wymaganych nakładów, nie może więc żądać wyliczenia wartości oferty na wymiany złączy kablowych bez podania podstawowych danych – audytu lub innego opracowania. Wykonawca wnosi o uzupełnienie niezbędnych do sporządzenia oferty danych.

    Odpowiedź: wykonawca ma obowiązek dokonywać przeglądów, konserwacji i wymiany wyeksploatowanych złączy kablowych zgodnie z potrzebami. Zapis pozostaje bez zmian

    Pyt 22 / We wzorze umowy w § 12 ust. 1 ppkt 18) Obowiązki Partnera prywatnego - usuwanie wszelkich czynników grożących uszkodzeniem lub awarią urządzeń oświetleniowych – wnosimy o doprecyzowanie tego punktu lub jego wykreślenie – czynnikiem grożącym uszkodzeniem urządzeń oświetleniowych jest np. drzewo blisko słupa – czy Partner prywatny ma usuwać wszystkie drzewa w pobliżu słupów ? Wymóg jest zbyt ogólny, aby mógł mieć zastosowanie.

    Odpowiedź: Zapis ten w odniesieniu do drzew należy rozumieć w ten sposób, że jeżeli drzewo rozrośnie się na tyle, że zagraża uszkodzeniem lub awarią urządzenia oświetleniowego np. linii zasilającej to należy je przyciąć do właściwych rozmiarów. Zamawiający posiada wiedzę techniczną i zakłada posiadanej takowej ze strony Wykonawców oraz zakłada, że Wykonawcy nie będą prewencyjnie usuwać wszystkich drzew w okolicy instalacji oświetleniowej. Zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

    Pyt 23 / We wzorze umowy w § 12 ust. 6 i 7 Wykonawca wnosi o połączenie zapisów i popraę błędu w edycji.

    Odpowiedź: Dokonano korekty.

    Pyt 24 / We wzorze umowy w § 12 ust. 12 zdaniem Wykonawcy zastrzeżenie powinno dotyczyć ust. 10, a nie 9. Wykonawca wnosi o korektę lub uzupełnienie zapisu w ust. 9.

    Odpowiedź: Po korekcie numeracji odesłanie do ust. 9 jest prawidłowe.

    Pyt 25 / We wzorze umowy § 14 ust. 22 - Podmiot Publiczny wyraża zgodę na dokonanie przelewu wierzytelności do wysokości 100 % wartości Wynagrodzenia, jednakże Podmiot Publiczny zastrzega sobie prawo dokonania potrącenia z kwoty objętej cesją należności, które ureguluje na rzecz Podwykonawców zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu, kar umownych, kompensacji mocy biernej i należności z załącznika nr 4. Wykonawca wnosi o zmianę tego zapisu, ponieważ żadna instytucja finansowa nie dokona cesji wierzytelności obciążonej nieznanymi w przyszłości karami na zapis: Podmiot Publiczny wyraża zgodę na dokonanie przelewu wierzytelności do wysokości 100 % wartości Wynagrodzenia, jednakże Podmiot Publiczny zastrzega sobie prawo dokonania potrącenia z kwoty objętej cesją należności, które ureguluje na rzecz Podwykonawców zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu. Pozostałe kary Podmiot Publiczny może egzekwować z wynagrodzenia za Etap Utrzymania (zgodnie z zapisem § 21 ust. 5), w przeciwnym wypadku byłoby to niewspółmierne ograniczenie możliwości dokonania cesji wierzytelności, a praktycznie uniemożliwienie jej wykonania.

    Odpowiedź: Zapis pozostaje bez zmian.

    Pyt 26 / We wzorze umowy § 15 ust. 2 ppkt 4) Podmiot Publiczny ma prawo do żądania od Partnera Prywatnego zmiany systemu sterowania oświetleniem, w sytuacji, gdy jest on sprzeczny z ofertą, PFU, SIWZ, zasadami wiedzy technicznej lub Prawem budowlanym. Zdaniem Wykonawcy zapis oznacza całkowity brak konkurencyjności, wobec wyspecyfikowania w PFU jedynego konkretnego producenta systemu sterowania – brak możliwości zaoferowania rozwiązań równoważnych stoi w sprzeczności z ustawą o zachowaniu konkurencyjności i ustawą PZP. Wnosimy o wykreślenie z tego punktu słowa „PFU” lub zmianę zapisów w PFU określających jedynie funkcjonalności systemu.

    Odpowiedź: Dokumentacja przetargowa nie wskazuje konkretnych produktów, tylko opisuje funkcjonalności urządzeń. Podmiot Publiczny nie narzuca konkretnych produktów. Zarzuty są bezzasadne i nie poparte argumentacją, do której można się odnieść. Zapisy SIWZ pozostają bez zmian z uwzględnieniem odpowiedzi na pytanie nr 13.

    Pyt 26 / We wzorze umowy § 19 ust. 1 ppkt 5) Na Etapie Utrzymania Podmiot Publiczny ma prawo do wypowiedzenia Umowy w przypadku: gdy w związku z przeprowadzoną Przebudową Oświetlenia, z przyczyn niezależnych od Podmiotu Publicznego uzyskane zostaną w Roku Rozliczeniowym rzeczywiste oszczędności zużycia energii elektrycznej na poziomie 20% wyższym od Gwarantowanego Maksymalnego Zużycia – prosimy o ponowne przeczytanie tego zapisu i skorygowanie go, gdyż jest on sprzeczny z pozostałymi zapisami umowy i SIWZ.

    Odpowiedź: Zamawiający nie doszukał się sprzeczności z pozostałymi zapisami umowy i SIWZ. Intencją przepisu jest możliwość rozwiązania umowy w przypadku, gdy rzeczywiste oszczędności będą wyższe o 20 % niż wskazane w ofercie maksymalne zużycie i nastąpi to bez ingerencji Podmiotu Publicznego w to zużycie.

    Pyt 27 / Załącznik nr 4 do umowy – w ust. 5, 6 i 7 omawiane są naprzemiennie albo maksymalny poziomu zużycia energii elektrycznej w Roku Rozliczeniowym w wysokości nie większej niż wskazana w Ofercie, albo poziom oszczędności. Prosimy o ujednolicenie zapisów, gdyż obecne są ze sobą niespójne i nie będą implikowały odpowiedzialności wykonawcy.

    Odpowiedź: Dokonano zmiany w ust. 5 załącznika nr 4 do umowy.

    Załącznik:
    - Schemat podłączenia i zabezpieczenia oprawy świątecznej.

    WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ - część 2

    Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w odpowiedzi na skierowany dnia 4 października 2019 r. do Zamawiającego wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia udzielamy wyjaśnień:

    Pomiędzy OPZ pkt 3. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES RZECZOWY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA a ZAKRESEM ZADANIA MODERNIZACYJNEGO umieszczonym w PFU – Programie Funkcjonalno-Użytkowym jest rozbieżność w postaci listy zadań opisanych jako DODATKOWO.

    Prosimy o wyjaśnienia poniższych kwestii:

    1. Czy zadaniem Wykonawcy jest realizacji zadań opisanych w PFU jako DODATKOWO?

    Odpowiedź: Tak

    2. Jeżeli odpowiedź na w/w pytanie jest twierdząca proszę o udzielenie odpowiedzi na pytania wyszczególnione poniżej odnoszące się do punktów z listy opisanej jako DODATKOWO w PFU:
    a) w w/w liście znajduje się wymaganie „Kompensacja mocy biernej”. Prosimy o sprecyzowanie w stosunku do jakich urządzeń i w zgodzie z jakimi wymaganiami ma być zrealizowana kompensacja mocy biernej?

    Odpowiedź: Maksymalna wysokość mocy biernej, wytwarzanej przez zastosowane urządzenia (zasilacze) musi być zgodna z Taryfą dla usług dystrybucji energii elektrycznej PGE Dystrybucja S.A.
    W przypadku przekroczenia mocy biernej przez zasilacze, należy zastosować baterie kompensatorów lub dławiki w szafach oświetleniowych celem jej kompensacji do wartości dopuszczalnych dla PGE Dystrybucja S.A.
    Wykonawca ma obowiązek dostosować maksymalną wysokość mocy biernej do aktualnej taryfy.

    b) w w/w liście znajduje się wymaganie „Równomierne rozłożenie mocy L1, L2, L3 w obwodach i szafkach oświetleniowych”. Prosimy o sprecyzowanie, jaki poziom asymetrii obciążeń jest dopuszczalny? Prosimy o sprecyzowanie, w jakim okresie czasu będzie analizowana asymetria obciążeń? Prosimy o sprecyzowanie metody pomiaru i weryfikacji asymetrii obciążeń.
    Zważywszy na fakt, iż stosowany ma być system sterowania na poszczególnych liniach, występowała będzie nierównomierność rozłożenia mocy.

    Odpowiedź: Równomierne rozłożenie mocy L1, L2, L3 dotyczy nominalnej pracy linii oświetlenia ulicznego. Moc należy rozłożyć naprzemiennie wg wzoru: L1 – pierwsza lampa, L2 – druga lampa, L3 – trzecia lampa. Dopuszcza się asymetrię obciążenia do 20 % w okresie obowiązywania umowy.

    c) w w/w liście znajduje się wymaganie „Wykonanie oddzielnego obwodu zasilania do „Wiewiórczej ścieżki” (SO Jeziorna)”. Prosimy o sprecyzowanie wszystkich wymaganych parametrów technicznych tego obwodu zasilania.

    Odpowiedź: Wykonanie oddzielnego obwodu zasilania polega na wyprowadzeniu z szafy oświetleniowej nowej linii kablowej 4x35 YKY o długości ok. 60 m do istniejącej (pierwszej lampy) na „Wiewiórczej Ścieżce” wraz w wykonaniem oddzielnego zabezpieczenia tego obwodu w szafie oświetleniowej.

    d) w w/w liście znajduje się wymaganie „Wykonanie oddzielnego obwodu zasilania do ul. Kamiennej (SO Kolejowa)”. Prosimy o sprecyzowanie wszystkich wymaganych parametrów technicznych tego obwodu zasilania.

    Odpowiedź: Wykonanie oddzielnego obwodu zasilania polega na wyprowadzeniu z szafy oświetleniowej nowej linii kablowej 4x35 YKY o długości ok. 100 m do istniejącej (pierwszej lampy) na ul. Kamiennej wraz w wykonaniem oddzielnego zabezpieczenia tego obwodu w szafie oświetleniowej.

    e) w w/w liście znajduje się wymaganie „Soft-starty w szafkach oświetleniowych”. Prosimy o sprecyzowanie wymagań technicznych dotyczących urządzeń określonych jako soft-starty. Wnosimy również o usunięcie tego zapisu o ile system sterowania oświetleniem będzie w stanie zapewnić niższe niż dopuszczalne przez zabezpieczenia prądowe umieszczone w rozdzielniach prądy rozruchowe.

    Odpowiedź: W przypadku zastosowania systemu sterowania oświetleniem zapewniającego niższe niż dopuszczalne przez zabezpieczenia prądowe umieszczone w rozdzielniach prądy rozruchowe można odstąpić od zastosowania „soft-startów”. W przeciwnym wypadku gdy prądy rozruchowe przekroczą wartość zabezpieczenia prądowego umieszczonego w rozdzielniach (wyliczonego na podstawie zbiorczej mocy urządzeń (lamp oświetleniowych) zamontowanych na danym obwodzie (szafie oświetleniowej) należy zastosować soft-starty.

    f) w w/w liście znajduje się wymaganie „Doświetlenie „dużego kościoła”, wieży ciśnień, dwóch budynków Urzędu Miasta przy pl. Wolności 1 oraz 3, Skoczni, Kamienny Mostek, Rotunda, Długi Mostek, Park Plac Wolności – iluminacja”. Czy Zamawiający pod pojęciem ‘doświetlenie, iluminacja’ rozumie zapewnienie przez Wykonawcę widoczności opisanych powyżej obiektów i pozostawienie w gestii Wykonawcy decyzji czy ta widoczność została zapewniona?
    Jeżeli jednak Zamawiający oczekuje iluminacji obiektów w porze nocnej rozumianej jako element dekoracyjny, w celu uniknięcia nieporozumień konieczne jest szczegółowe określenie wymagań dotyczących wyglądu obiektów w porze nocnej, na tym etapie procedury przetargowej. Różne efekty oświetleniowe oznaczają różne poziomy kosztów poniesionych przez Wykonawcę na ich wykonanie. W celu zapewnienia wymaganej zapisami Pzp reguły uczciwej konkurencji konieczne jest przez Zamawiającego sprecyzowanie i sparametryzowanie kwestii dotyczącej iluminacji.

    Odpowiedź: Zamawiający rezygnuje z doświetlenia (iluminacji) powyższych obiektów.

    g) Czy w ramach obiektów objętych iluminacją występują obiekty objęte konserwatorem zabytków?

    Odpowiedź: Zamawiający rezygnuje z iluminacji obiektów.

    h) w w/w liście znajduje się wymaganie „Wykonanie gniazdek oświetleniowych wraz ze stycznikiem i bezpiecznikiem do oświetlenia świątecznego na ulicach Gołdapska, Wojska Polskiego, Al. Zwycięstwa, Kościuszki, 11 listopada, Armii Krajowej, Ełcka, Kolejowa”. Prosimy o sprecyzowanie wszystkich wymaganych parametrów technicznych tego rozwiązania.

    Odpowiedź:
    Słupy, na których będą montowane dekoracje świąteczne muszą być przystosowane do tego tzn.:
    • w przypadku słupów stalowych kabel zasilający dekoracje musi być wpuszczony do środka słupa – nie może być prowadzony na zewnątrz!
    • Schemat podłączenia i zabezpieczenia oprawy świątecznej przedstawia załączony rys. nr 1


    i) w w/w liście znajduje się wymaganie „Włączenie do systemu oświetlenia kościoła w Szczecinkach oraz na Os. Siejnik”. Prosimy o sprecyzowanie, co Zamawiający wymaga w ramach tego zadania zaczynając od podania informacji co obecnie zawiera oświetlenie tych kościołów, jakie urządzenia i o jakich parametrach są zastosowane? Co ma być realizowane pod pojęciem „włączenie do systemu oświetlenia”? Proszę o podanie innych potrzebnych informacji niezbędnych do wykonania właściwego doboru wymaganych urządzeń.

    Odpowiedź: Zamawiający rezygnuje z doświetlenia (iluminacji) powyższych obiektów.

    j) w w/w liście znajduje się wymaganie „Wykonanie oddzielnego obwodu zasilania na ul. Cichą i ul. 11 listopada oraz skarpę na ul. 11 listopada”. Prosimy o sprecyzowanie wszystkich wymaganych parametrów technicznych tego obwodu zasilania.

    Odpowiedź: Wykonanie oddzielnego obwodu zasilania polega na wyprowadzeniu z szafy oświetleniowej nowej linii kablowej 4x35 YKY o długości ok.:
    - 100 m do istniejącej (pierwszej lampy) na ul. 11 Listopada wraz w wykonaniem oddzielnego zabezpieczenia tego obwodu w szafie oświetleniowej,
    - 120 m do istniejącej (pierwszej lampy) na ul. Cichej wraz w wykonaniem oddzielnego zabezpieczenia tego obwodu w szafie oświetleniowej,
    - 90 m do skarpy na ul. 11 listopada wraz w wykonaniem oddzielnego zabezpieczenia tego obwodu w szafie oświetleniowej.
    Zamawiający jest na etapie sporządzania dokumentacji projektowej na powyższe obwody (planowane zakończenie w styczniu 2020 r.) w oparciu o powyższe parametry. Zamawiający przekaże Wykonawcy projekty budowlane po ich wykonaniu. Zamawiający dopuszcza dostosowanie projektu do proponowanej przez Wykonawcę technologii.

    k) w w/w liście znajduje się wymaganie „Wykonanie oddzielnego obwodu zasilania z SO Sembrzyckiego na ul. Kopernika, Letnią i Armii Krajowej”. Prosimy o sprecyzowanie wszystkich wymaganych parametrów technicznych tego obwodu zasilania.

    Odpowiedź: Wykonanie oddzielnego obwodu zasilania polega na wyprowadzeniu z szafy oświetleniowej nowej linii kablowej 4x35 YKY o długości ok.:
    - 80 m do istniejącej (pierwszej lampy) na ul. Kopernika wraz w wykonaniem oddzielnego zabezpieczenia tego obwodu w szafie oświetleniowej,
    - 150 m do istniejącej (pierwszej lampy) na ul. Letniej wraz w wykonaniem oddzielnego zabezpieczenia tego obwodu w szafie oświetleniowej,
    - 70 m do istniejącej (pierwszej lampy) na ul. Armii Krajowej wraz w wykonaniem oddzielnego zabezpieczenia tego obwodu w szafie oświetleniowej.

    3. W OPZ w pkt. 3 – SZCZEGÓŁOWY ZAKRES RZECZOWY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA litera g) Zamawiający wyszczególnia zakres zamówienia – „Modernizacja / przebudowa 12 km linii kablowych”. Prosimy o sprecyzowanie wymaganych parametrów technicznych. Czy ma to być wymiana okablowania? Czy modernizacja / przebudowa 12 km linii kablowych dotyczy linii napowietrznych czy kablowych (powietrznych)?

    Odpowiedź: Modernizacja/przebudowa dotyczy linii wskazanych na str. 3 PFU (tabela).

    4. W OPZ w pkt. 3 – SZCZEGÓŁOWY ZAKRES RZECZOWY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA litera j) Zamawiający wyszczególnia zakres zamówienia – „Montaż 36 sztuk dekoracji / iluminacji świątecznej”, natomiast we wzorze Umowy mowa jest o 3 kompletach po 36 sztuk każda. Jaka ilość jest właściwa?
    Odpowiedź: Wykonawca będzie zobowiązany do zakupu i montażu trzech kompletów iluminacji (ozdób) świątecznych. Z § 3 ust. 1 wzoru umowy wynika, że w ramach Przedsięwzięcia Podmiot Prywatny zapewni (…) zakup trzech kompletów ozdób świątecznych montowanych na słupach po 36 sztuk każdy.

    5. Jakie minimalne parametry, wymagania techniczne iluminacji świątecznej powinien spełnić Wykonawca?

    Odpowiedź: Pole powierzchni oprawy (stelażu oprawy) powinna wynosić 2,25 m2 ± 15%. Wybór koloru iluminacji zostanie ustalony z Zamawiającym

    6. Punkt 4.1 OPZ „Oprawy uliczne”. Czy oprawa ma być wyposażona w NEMA SOCKET 7-pin czy też, jak to jest opisane w innym miejscu SIWZ, 5-pin?

    Odpowiedź: Wymagane gniazdo NEMA kod ANSI ANSI C136.41 oznacza wersję 5 lub 7 pinową. Wymagana jest dostawa opraw z gniazdem 7 pin.

    7. Z zakres zadań, zgodnie z udostępnioną dokumentacją, ma wchodzić dobudowa słupów oraz budowa nowych linii kablowych. Czy obszar dobudowy obejmuje posadowienie lub przejście przez prywatne działki? Jeśli tak, to zwracamy się z prośbą o udostępnienie listy działek. Czy pozyskanie zgód od właścicieli działek prywatnych będzie leżało w gestii Zamawiającego?

    Odpowiedź: Obszar dobudowy nie obejmuje posadowienia lub przejścia przez prywatne działki. W przypadku, gdy zajdzie taka potrzeba, uzyskanie zgód będzie leżało po stronie Zamawiającego.

    8. Zamawiający oczekuje wykonanie przedmiotu zamówienia w okresie 12 miesięcy. Czy możliwe byłoby podzielenie Zadania na zadanie - część modernizacyjną (wymianę opraw, wysięgników, skrzynek) oraz na zadanie związane z budową, dobudową słupów, linii kablowych, budową ładowarek? Część związana z modernizacją może zostać wykonana wcześniej, a część związana z budową wymaga m.in. uzyskania pozwolenia na budowę, co może wydłużyć okres wykonania zadania. W ramach modernizacji – wymianie opraw na LED-owe, Zamawiający już od pierwszej wymienionej oprawy będzie czerpał z tego tytułu pożytki. Zatem zasadne jest, aby oddzielnie rozliczyć część modernizacyjną i część związaną z budową. Przy finansowaniu w całości przedsięwzięcia i potencjalnym przedłużeniu części związanej z budową, w szczególności z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, skalkulowanie takiego ryzyka dosyć istotnie wpłynie na cenę oferty.

    Odpowiedź: Zamawiający dopuścił możliwość przedłużenia czasu trwania części budowlanej, zaś część związana z modernizacją pozostaje na okres 12 miesięcy. Odpowiednie zmiany wprowadzono we wzorze umowy.

    9. We wzorze Umowy, w części związanej z karami umownymi, Zamawiający przewiduje nakładanie kar na Wykonawcę za przekroczenie ponad 50 usterek w ciągu roku. W opinii Wykonawcy nie jest możliwe do przewidzenia i skalkulowanie ilości usterek w ciągu roku. Pragniemy również zauważyć, iż każda usterka i jej naprawa jest kosztem dla Wykonawcy w okresie utrzymania. W interesie Wykonawcy jest zastosowanie takich materiałów i rozwiązań, aby zminimalizować ewentualne dodatkowe koszty. W myśl zapisu, każde tzw. „wypadnięcie szafy”, każde „przepalenie bezpiecznika” to usterka. Przytoczone wyżej przypadki mogą wynikać z różnych przyczyn i uciążliwym staje się każdorazowe udowadnianie Zamawiającemu, że usterka nie jest zawiniona przez Wykonawcę. Zapis ten powoduje, iż Wykonawca będzie dodatkowo kalkulował takie ryzyko ponad wyliczane koszty utrzymania, co spowoduje podniesienie ceny ofertowej. Wnioskujemy zatem o wykreślenie takiego zapisu.

    Odpowiedź: powyższe postanowienia umowy pozostają bez zmian.


    Załącznik:
    - Schemat podłączenia i zabezpieczenia oprawy świątecznej.



    Data wprowadzenia: 2019-11-05 0943
    Data upublicznienia: 2019-11-05
    Art. czytany: 1715 razy

    » Schemat podłączeń ozdób świątecznych - rozmiar: 190281 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Wyjaśnienia SIWZ - cz. 1 - rozmiar: 4816238 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Wyjaśnienia SIWZ - cz 2 - rozmiar: 2370853 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Kamil Gajewski
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet