ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Zamówienia publiczne
  • Roboty budowlane
  • Wyjaśnienie do SIWZ-Przetarg-BZP Nr 569141-N-2019 z 4 lipca 2019 r. pn: Zagospodarowanie nabrzeża rzeki Lega w mieście

    Wyjaśnienie do SIWZ-Przetarg-BZP Nr 569141-N-2019 z 4 lipca 2019 r. pn: Zagospodarowanie nabrzeża rzeki Lega w mieście

    BURMISTRZ OLECKA Olecko 12 lipca 2019 r.
    Plac Wolności 3
    19-400 Olecko
    W/g rozdzielnika
    BI.271.3.5.2019
    Dotyczy: Przetargu ogłoszonego w BZP Nr 569141-N-2019 z 4 lipca 2019 r. pn: Zagospodarowanie nabrzeża rzeki Lega w mieście – Zwiększenie bioróżnorodności biologicznej fauny i flory rzeki Lega w Olecku.

    Stosownie do art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych wykonawca zwrócił się o wyjaśnienie treści SIWZ w niżej wskazanym zakresie:
    Pytanie 1:
    „Brak jest czytelnych opisów do wyceny jak i możliwość obliczeń Efektywności energetycznej LCC czujniki i sterowania oświetleniem do pracy przy projektach oświetlenie parkowego ulicznego, i wpisać wszystkie obowiązujące normy i zamienników źródeł światła do lamp jak ich wysięgników i grubości uchwytów , które powinny zawierać informacje dla wykonawców. Wiadomo że nowe technologie są droższe, brak podania rzetelnego opisu jest celowym działaniem na szkodę zlecającego jak i firm które składają oferty.
    Mam kilka konkretnych pytań.
    1) Czy realizowany inwestycja ma przyjęte obliczenia opraw zgodne z klasami oświetlenia dróg M2 , M3, M6 które zapewnią bezpieczeństwo olśnienia, dołączenie odpowiednich obliczeń fotometrycznych do zamówienia.
    2) Proszę o dodanie do SIWZ obowiązujących Norm na zamawiane produkty do opisów, które mają zastosowane, a nie zostały podane do projektów LCC. Normy na słupy i oświetlenie jakie. Obowiązujące normy oświetlenia drogowego powinny zapewniać bezpieczeństwo osobom poruszającym się po nich, oraz swobodę poruszania się wszystkim uczestników ruchu. Nowych norm: PN-EN 13201-2: 2016-03 PN-EN60698-1, PN-EN60598-2-3, PN-EN 55015, PN-EN61547, PN-EN61000-3-2, PN-EN61000-3-3
    Czy wykonawcy mogą być podstawą prawną do eliminowania bezprawnego zachowania, które dotyczą praw wyłącznych chronionych na podstawie ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności intelektualnej i przemysłowej i nią niniejszej zwalczaniu nieuczciwej konkurencji , Analizy służyły następujące akty prawne, rozporządzenia oraz Polskie, wynikający z art.4 ust.3 TUE oraz art.7 Konstytucji RP, obowiązek respektowania zasad prawa unijnego przy wykonywaniu kompetencji przewidzianych dla niego w ustawy Prawa własności przemysłowej, z zakresu własności przemysłowej przez Trybunał Sprawiedliwości Unii E Normy: Ustawy.
    3) Producent opraw oświetleniowych deklaruje zgodności z następującymi normami z zakresu bezpieczeństwa użytkowania:-EN60598-1_EN60598-2 W dokumentach do projektu i SIWZ nie zostały uwzględnione Normy EU dla użytkowników i wymogów bezpieczeństwa UGR Olśnienie odbiciowe Badania na zgodność Ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, wymagania dla sprzętu elektrycznego:
    4) Brak jest opisów ogólnych opisów lampy i ich uchwytu mocowań , jest niedopuszczalne podawanie nazw opraw , powinna być podana charakterystyka i normy minimum powyżej 110 lm/m2 1W netto, według zamienników Zielonych Zamówień Publicznych i Kryteriów Unijnych, które mogą ukierunkować wykonawcę i inwestora jakie produkty przedstawić do rzetelnej przygotowanej wyceny. dostosowując się do polityki klimatycznej z zachowaniem strategii niskoemisyjnej rozwoju. Z zachowaniem ustawy o efektywności energetycznej LCC. Wszystkie oprawy LED i sodowe powinny spełniać niezbędne wytyczne EU.”

    Odpowiedź 1.
    1.1 Do realizacji inwestycji oświetlenia terenu rekreacyjnego ( ścieżki terenu zielonego) nie przyjęto obliczeń opraw zgodnie z klasami oświetleniowymi dróg.
    Zamawiający informuje, że wytyczne M2,M3 i M6 stosuje się do ciągów komunikacyjnych a objęty teren nie jest drogą ani chodnikiem przyjezdnym, jest ścieżką terenów zielonych. Oświetlenie głównej ścieżki jest wyłączone z realizacji zgodnie z informacją zawartą w uwadze przedmiaru robót.
    1.2 Oświetlenie wraz z wymaganym wyposażeniem należy wykonać wg. wszystkich powszechnie obowiązujących norm w sposób zapewniający bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom.
    1.3 Obowiązkiem producenta lub dystrybutora jest, aby wprowadzane na rynek polski produkty były produktami bezpiecznymi. Zamawiający wymaga produktów bezpiecznych, dopuszczonych do sprzedaży na terenie RP. i nie dopuści do zastosowania produktów nie spełniających wymogów ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów sprzętu elektrycznego.
    1.4 W przypadku gdy w projektach budowlanych, projektach wykonawczych, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych lub przedmiarach robót przedmiot zamówienia jest opisany ze wskazaniem znaków towarowych (marek), patentów lub pochodzenia (producenta), źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne'.
    Jeżeli w dokumentacji zastosowano materiały i urządzenia z podaniem konkretnych firm, które zaproponował projektant, to Wykonawca ma prawo po wcześniejszej akceptacji przez Zamawiającego do zmian producenta na innego, oferującego urządzenia lub materiały takiej samej lub lepszej jakości (ofertom takim winny towarzyszyć wszelkie informacje niezbędne do kompletnej oceny przez Zamawiającego, włącznie z obliczeniami projektowymi, specyfikacjami technicznymi, analizą cen oraz innymi odpowiednimi szczegółami). Użyte do budowy materiały muszą posiadać odpowiednie atesty wydane przez uprawnione instytucje.
    Zamawiający do odpowiedzi załącza dane techniczne lamp referencyjnych.

    Pytanie 2
    W związku z znacznymi rozbieżnościami między dokumentacją projektową, a przedmiarami, wnosimy o korektę ilości robót. Prosimy o korektę ilości w dziale „Chodniki terenowe' wg nas ilości są niedoszacowane w 30%. Następna korekta dotyczy działu „Rozlewiska' wg nas masy ziemne są niedoszacowane 1O-krotnie, prosimy o dołączenie tabeli robót ziemnych do tego działu.
    Zgodnie § 6 ust.I ROZPORZĄDZENJE MJNISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu fitnkcjonalno-uży tkowego przedmiar robót powinien zawierać zestawienie przewidywanych do wykonania robót podstawowych w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem lub wskazaniem właściwych specy fikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych.
    Z powyższego rozporządzenia wynika, że przedmiar robót ma ściśle określone i uregulowane zasady sporządzenia, a co za tym idzie powinien w maksymalnym stopniu dokładnie odzwierciedlać zakres i ilość robót. Podejście Zamawiającego, że przedmiar ma tylko charakter pomocniczy, poddaje pod wątpliwość jakość i rzetelność wykonanego przedmiaru. Błędy, które są w przedmiarach i o których wie Zamawiający powodują, że Wykonawca jest świado mie wprowadzany w błąd, a co za tym idzie na etapie wykonawstwa oferent będzie narażony na nieprzewidziane dodatkowe koszty. Dodatkowo błędy przedmiarowe sprawiają, ograniczenie równych szans dla wykonawców, gdyż każdy z oferentów w mniejszym lub większym stopniu sprawdzi załączony przedmiar, i w mniejszym, i większym stopniu przyjmie ilości przedmiarowe. W związku z powyższym prosimy o korektę ilości w przedmiarach, nie tylko w pozycjach o których piszemy wyżej, ale również w pozycjach o których wie Zamawiający.
    Nadmieniamy, że zgodnie z art. 140 ust. 1 Pzp obowiązkiem Zamawiającego jest tak opisać przedmiot zamówienia, by wykonawca nie miał wątpliwości do zakresu umownego zobowiązania i mógł zrealizować przedmiot zamówieni a zgodnie ze złożoną ofertą.

    Odpowiedź 2:

    Zasady obliczenie ceny podano w SIWZ, Rozdział XIII, Opis sposobu obliczenia ceny oferty o treści:
    „1. Cena oferty będzie zawierała wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia i będzie podana w polskich złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
    2. Cena oferty jest ryczałtowa skalkulowana będzie w oparciu o wizję w terenie (zalecane), przedmiar robót, projekt budowlany oraz na podstawie wyceny własnej wykonanej przez Wykonawcę. Przedmiar robót dołączony do SIWZ jest przykładowy i może nie zawierać wszystkich elementów do prawidłowego wykonania robót. Elementy nie ujęte w cenie ryczałtowej Wykonawca wykona bez dodatkowego wynagrodzenia.
    3. Przytoczone w przedmiarze robót katalogi są poglądowe, służą do opisu czynności i nie muszą być podstawą wyceny do opracowania kosztorysu ofertowego.
    4. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków wykonawcy, zgodnie z przepisami ustawy podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.Zamawiający wymaga zachowania stałości ceny przez okres realizacji zamówienia od dnia podpisania umowy.
    Ponadto zapisy projektu umowy § 4 ust. 2 i 3 załączony do SIWZ stanowią:
    „2.Wynagrodzenie ryczałtowe o którym mowa w ust. 1 obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją robót w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty.
    3. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w ust. 1.”
    Projekt umowy mówi o wynagrodzeniu ryczałtowym (art. 628 k.c) a nie wynagrodzeniu kosztorysowym (art. 629 k.c.)
    W związku z powyższym i zapisem w projekcie budowlanym pkt. 3.3.1. „Uwaga: Projektant dopuszcza korekty tras ciągów komunikacyjnych – w dopasowaniu do zastanych warunków terenowych, w szczególności na styku z istniejącym drzewostanem”, Zamawiający wprowadził uwagę w przedmiarze robót informując że, przedmiar w związku z tym może nie odzwierciedlać zakresu na etapie wykonawstwa a rozbieżności w ewentualnych kosztach uwzględnić w ogólnej cenie ryczałtowej. Dotakowa informacja nie zmienia zapisów SIWZ a jedynie uczula oferentów na wnikliwsze podejście do wyceny.
    Przedłożono pytanie jednostce projektowej, która po analizie przedmiaru robót koryguje:
    - nawierzchnia kostki brukowej bezfazowej gr. 6 cm zwieksza się o 1 345,99 m². Należy uwzględnić również prace przygotowawcze do zwiększonej powierzchni wskazanej przez jednostkę projektową.
    - roboty ziemne przy rozlewisku - wykopy 12 568,39 m³. Należy zweryfikować pozostałe pozycje związane z robotami ziemnymi przy wykonaniu rozlewiska.

    Pytanie 3:
    „Prosimy o ujęcie w przedmiarach placu wypoczynkowego z tłucznia zlokalizowanego naprzeciw pomostów do wędkowania. Ilość około 60 m².
    Wnosimy również o korektę pozycji 110, dotyczącej pomostów wędkarskich. Prawidłowa ilość desek struganych to 60 m².”

    Odpowiedź 3
    Jednostka projektowa po analizie pytania koryguje:
    W przedmiarze robót, dział „Placyki wypoczynkowe” należy zwiększyć ilość nawierzchni z tłucznia, zlokalizowanych naprzeciw pomostów do wędkowania o 62,70 m² wraz robotami towarzyszącymi.
    Pozycja 110 przedmiaru robót – koryguje się ilość desek struganych na 81,28 m² (łączna długość desek struganych na jeden pomost 50,8 m x 0,2 = 10,16 m² x 8 pomostów)

    W związku z powyższym cenę należy skalkulować uwzględnijąc zapisy SIWZ oraz przekazane dodatkowe informacje.
    Pozostałe warunki pozostają bez zmian.

    BURMISTRZ OLECKA




    Otrzymują:
    wg rozdzielnika archiwalnego


    Data wprowadzenia: 2019-07-12 1035
    Data upublicznienia: 2019-07-12
    Art. czytany: 758 razy

    » Dane techniczne lamp referencyjnych - rozmiar: 1181351 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Wyjaśnienie do SIWZ - rozmiar: 2136634 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Zmienione str SIWZ_2-23 - rozmiar: 1074919 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Andrzej Ostrowski
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet