ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Zamówienia publiczne
  • Zakup usług
  • Wyjaśnienie: „Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej zadania pn: „Rozbudowa monitoringu miejskiego w Olecku”

    Wyjaśnienie: „Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo – kosztorysowej zadania pn: „Rozbudowa monitoringu miejskiego w Olecku”

    BURMISTRZ OLECKA Olecko 5 czerwca 2018 r.
    Plac Wolności 3
    19-400 Olecko
    W/g rozdzielnika
    BI.271.46.5.2018
    Dotyczy: Zaproszenia do złożenia ofert na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo kosztorysowej pn: 'Rozbudowa monitoringu miejskiego w Olecku'.

    W związku z zadanymi pytaniami o treści:
    1. Jaki szczegółowy zakres powinna obejmować kompleksowa dokumentacja rozbudowy systemu monitoringu?
    Odpowiedź: dokumentacja ma być przygotowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, § 2 projektu umowy. Zakres określa projekt umowy.
    2. Ponieważ Zamawiający zamawia dokumentację rozbudowy istniejącego systemu monitoringu miejskiego w Olecku, prosimy o informację, czy opracowana kompleksowa dokumentacja powinna obejmować, m.in.:
    a) projekt połączenia z istniejącym systemem rejestracji i archiwizacji obrazów, stanowiskami nadzoru.
    Odpowiedź: Tak, projekt połączenia z istniejącym systemem rejestracji i archiwizacji obrazów, stanowiskami nadzoru.
    b) Projekt połączeń transmisyjnych i rozpływu włókien w istniejącej sieci na potrzeby podłączenia nowych kamer,
    Odpowiedź: Tak, projekt połączeń transmisyjnych i rozpływu włókien w istniejącej sieci na potrzeby podłączenia nowych kamer,
    c) Rozbudowę / doposażenie urządzeń centrum nadzoru w związku z podłączeniem nowych kamer w oparciu o użytkowany przez Zamawiającego system?
    Odpowiedź: Nie, bez rozbudowy / doposażenia urządzeń centrum nadzoru.
    3. Prosimy o informacje istotne ze względu na zakres opracowania dokumentacji:
    a) Gdzie znajduje się centralny punkt rozpływu włókien,
    Odpowiedź: budynek Urzędu Miejskiego, Olecko, Plac Wolności 3, serwerownia.
    b) Czy wszystkie kable z projektowanych kamer i podłączonego obiektu mają być podłączone do ww. centralnego punktu, jeśli nie, to prosimy o określenie przewidywanego przez Zamawiającego sposobu podłączenia z istniejącą siecią transmisyjną,
    Odpowiedź: Tak, kable optyczne z wszystkich projektowanych lokalizacji (kamer i budynku MOSiR) mają być zakończone na przełącznicy w serwerowni głównej sieci miejskiej (w lokalizacji określonej w podpunkcie a)). Szczegółowy sposób poprowadzenia kabli opracuje Wykonawca dokumentacji.
    c) Czy zamawiający w posiadanej sieci światłowodowej posiada wolne zasoby przewidziane do podłączenia nowych kamer i obiektu,
    Odpowiedź: Tak. Zamawiający posiada sieć wybudowaną w technologii mikrokanalizacji w oparciu o prefabrykowane wiązki mikrorur MT-DBP 1007 (7x10/8mm) o częściowo wolnych mikrorurkach. Szczegółowy projekt połączeń i rozpływów musi opracować Wykonawca dokumentacji.
    d) Czy kamery mają być podłączone za pomocą istniejących systemów transmisyjnych w posiadanej przez Zamawiającego sieci, prosimy o określenie aktualnie używanych systemów transmisyjnych?
    Odpowiedź: Tak, projektowane punkty kamerowe i podłączany obiekt MOSiR powinny być podłączone do centrów nadzoru i rejestracji oraz serwerowni głównej sieci miejskiej za pomocą istniejących systemów transmisyjnych z wykorzystaniem terminali używanych przez Zamawiającego lub zamiennych w pełni kompatybilnych. Aktualnie użytkowany przez Zamawiającego system transmisyjny oparty jest o rozwiązanie EPON firmy DASAN z OLT V5724G i terminale ONT H630B.
    4. czy zamawiający udostępni dokumentację techniczną istniejącego systemu monitoringu wizyjnego i posiadanej sieci światłowodowej w zakresie niezbędnym do opracowania wymaganej kompleksowej dokumentacji projektowo kosztorysowej.
    Odpowiedź: Tak, udostępni kopię posiadanej dokumentacji powykonawczej, Wykonawcy wyłonionemu w tym postępowaniu, po podpisaniu umowy.
    5. Biorąc pod uwagę, iż w kontekście prawa budowlanego przedmiotowe zamierzenie inwestycyjne należy zakwalifikować jako dwie składowe:
    a) budowa sieci elektroenergetycznej obejmującej napięcie znamionowe nie wyższe niż 1 kV (Art. 29, ust. 1 pkt 19a, pakt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane) do zasilania w energię elektryczną poszczególnych kamer, co wymaga zgłoszenia budowy organowi administracji architektoniczno-budowlanej (Art. 30, ust. 1ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane
    b) budowa linii telekomunikacyjnej (Art. 29, ust. 1 pkt 20a, ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane) w zakresie światłowodowego kabla transmisyjnego pomiędzy poszczególnymi kamerami, co nie wymaga zgłoszenia budowy organowi administracji architektoniczno-budowlanej
    c) czy zamawiający będzie wymagał od wykonawcy sporządzenia pełnej dokumentacji prawnej do wniosku na zgłoszenie budowy również w zakresie budowy linii telekomunikacyjnej (wniosek złoży Inwestor), co nie jest wymagane prawem budowlanym jak przypadku budowy sieci elektroenergetycznej.
    Odpowiedź: dokumentacja ma być przygotowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, § 2 projektu umowy. Zamawiający zdecyduje o prawnej formie zezwolenia na wykonanie robót.
    6. czy na potrzeby zgłoszenia budowy sieci elektroenergetycznej obejmującej napięcie znamionowe nie wyższe niż 1 kV (Art. 29, ust. 1 pkt 19a, pakt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane) do zasilania w energie elektryczną poszczególnych kamer, zamawiający uzyska warunki zabudowy lub decyzję na lokalizacje inwestycji celu publicznego, czy ten element procesu projektowego pozostaje po stronie Wykonawcy?
    Odpowiedź: tak, uzyska na podstawie wniosku z załącznikami przygotowanego przez Wykonawcę.
    7. Czy opłaty skarbowe w tym do wniosku o warunki zabudowy (107 zł.) pozwolenie Konserwatora Zabytków (82 zł.) pozwolenie wodnoprawne (217 zł.) zgłoszenie budowy (2 143 zł – dla sieci powyżej 1 km) i innych wynikających z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej pozostają po stronie Zamawiającego czy Wykonawcy.
    Odpowiedź: Wykonawca otrzyma pełnomocnictwo do występowania w imieniu Gminy lub Gmina wystąpi na podstawie wniosków, pism przygotowanych przez Wykonawcę do właściwych jednostek o uzgodnienia, decyzje administracyjne. Jednostki samorządu terytorialnego są zwolnione z opłat skarbowych. W przypadku braku zwolnienia koszty ponosi wykonawca.
    8. Po czyjej stronie (zamawiającego czy wykonawcy ) jest opracowanie map do celów projektowych.
    Odpowiedź: opracowanie map do celów projektowych leży po stronie Wykonawcy.
    9. Czy zamawiający przewiduje przedłużenie terminu realizacji w przypadku wydłużenie się z przyczyn niezależnych od Wykonawcy czasu procesowania niezbędnych zgód i decyzji w tym o warunki zabudowy, pozwolenie Konserwatora Zabytków, pozwolenia wodnoprawnego i innych decyzji administracyjnych.
    Odpowiedź: § 11 projektu umowy przewiduje możliwość przedłużenie umowy ze względu na wskazane okoliczności.
    10. W § ust. 1 umowy znajduje się następujące zdanie 'Wykonawca przekaże wykonaną dokumentację projektową zgodną z aktami wykonawczymi (tzn. tak przygotowaną, że Zamawiający uzyska na jej podstawie możliwość wykonania zadania).'
    Odpowiedź: § 7 ust. 1 projektu umowy otrzymuje nowe brzmienie
    „Wykonawca przekaże wykonaną dokumentację projektową zgodną z aktami wykonawczymi (tzn. tak przygotowaną, że Zamawiający uzyska na jej podstawie pozwolenie na budowę lub zgodę na podstawie zgłoszenia /art. 29–31. Ustawy Prawo budowlane/ i zrealizuje zadanie), w czterech egzemplarzach wraz z oświadczeniem o jej kompletności oraz zgodności z niniejszą umową, obowiązującymi przepisami i normami stanowiącymi integralną część projektu budowlanego, oświadczeniem o przekazaniu praw autorskich w zakresie określonym w § 8 niniejszej umowy, Zamawiającemu, w jego siedzibie w terminie określonym w § 5”.
    11. Jak należy interpretować takie zdanie? Możliwość wykonywania prac budowlanych następuje tylko po uzyskaniu pozwolenia na budowę (słupy pod kamery) lub zgłoszenia (kanalizacja kablowa). Z wcześniejszych zapisów par.1 umowy wynika iż wykonawca przygotowuje projekty i wnioski niezbędne do uzyskania decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz uzgodnień. Jaki jest faktyczny zakres prac który ma być wykonany do 14 września 2018 r.?
    Odpowiedź: do 14 września 2018 wykonawca przygotuje dokumentację zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, § 2 projektu umowy. Zamawiający zdecyduje o prawnej formie zezwolenia na wykonie robót.
    12. Termin 3 miesięczny na wykonanie przedmiotowej dokumentacji, biorąc pod uwagę iż wykonawca w tym okresie będzie musiał pozyskać mapy d/c projektowych, uzyskać uzgodnienia (decyzje) zarządców dróg i zgody właścicieli terenów oraz WKZ, przeprowadzić uzgodnienia branżowe wydaje się zbyt krótki. Czy Zamawiający nie rozważyłby jego wydłużenia?
    Odpowiedź: Zamawiający nie rozważa wydłużenia terminu, chyba, że zajdą okoliczności wskazane w odpowiedzi nr 9.

    Pozostałe warunki pozostają bez zmian.


    Burmistrz Olecka






    Data wprowadzenia: 2018-06-06 0927
    Data upublicznienia: 2018-06-06
    Art. czytany: 1203 razy

    » Wyjaśnienie 2 - rozmiar: 1622208 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Andrzej Ostrowski
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet