Przetarg nieograniczony na zprojektowanie i budowę 45 przyłączy wodociągowych, 0.1 km kanalizacji sanitarnej i 31 przydomowych oczyszczalni ścieków w m. Kukowo, Zajdy, Zabielne, gm. Olecko

2014-08-19 1224
Art. czytany: 1282 razy

Olecko: Zaprojektowanie i budowa 45 przyłączy wodociągowych, 0.1 km kanalizacji sanitarnej i 31 przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowościach Kukowo, Zajdy, Zabielne, gmina Olecko w ramach zadania inwestycyjnego pn: Sieć wodociągowa Kukowo, kanalizacja sanitarna Olecko-Kukowo
Numer ogłoszenia: 275130 - 2014; data zamieszczenia: 19.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane



Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Olecko , Plac Wolności 3, 19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 87 520 21 68, faks 87 520 25 58.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.olecko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i budowa 45 przyłączy wodociągowych, 0.1 km kanalizacji sanitarnej i 31 przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowościach Kukowo, Zajdy, Zabielne, gmina Olecko w ramach zadania inwestycyjnego pn: Sieć wodociągowa Kukowo, kanalizacja sanitarna Olecko-Kukowo.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zadania: - wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do art. 29 ust. 1 pkt 3 oraz art. 30 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tekst jednolity (Dz. U. z 2013 r.poz.1409) do Starosty Oleckiego. - budowa przyłączy wodociągowych z rur PE - 45szt - budowa kanalizacji sanitarnej z rur PVC - 0,1km - dostawa, montaż i uruchomienie 31 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy. Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją zgłoszeniową. (PBOŚ) muszą spełniać wymogi normy PN-EN 12566-3+A1:2009 oraz muszą posiadać oznakowanie wyrobu znakiem CE. - wykonanie dokumentacji powykonawczej. - pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej. - przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich użytkowników. - przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. - przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi. - raport porealizacyjny, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków. - wykonanie badań geologicznych pod (PBOŚ). - prowadzenia czynności serwisowych wybudowanych (PBOŚ) w zakresie wywozu osadów nadmiernych min. 2 razy w roku dla wszystkich urządzeń (PBOŚ) i czynności objętych DTR w okresie gwarancji. Szczegółowy zakres robót i wymagań określa Program Funkcjonalno - Użytkowy, załącznik nr 7 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00-8, 45.25.21.27-4, 71.32.00.00-7, 45.23.24.21-9, 45.23.24.23-3, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 30000PLN

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: 1 są obywatelami lub mają siedzibę na terenie państw, o których mowa w art. 21 ust. 1-3 Rozporządzenia (WE) Nr 1638/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 2006 r, zgodnie z zasadami udzielania dofinansowania ze środków Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013 2. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;



III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca posiada doświadczenie zawodowe w zakresie: - realizacji minimum dwóch robót w zakresie obiektów wodociągowych i/lub kanalizacyjnych i wartości nie mniejszej niż 400 000 zł na każdym zadaniu, - budowy min. 30szt oczyszczalni przydomowych, - zaprojektowania min. 30szt oczyszczalni oraz min. 5km sieci i przyłączy wodociągowych w okresie ostatnich pięciu lat dla robót budowlanych i trzech lat dla usług, przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.



III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca dysponuje niezbędnymi do wykonania urządzeniami, potencjałem technicznym lub ma zapewniony dostęp przez dzierżawę, wynajem, umowę kupna lub w inny sposób do niżej podanych, sprawnych jednostek wyposażenia technicznego: Jednostki transportu samochody ciężarowe 5 - 10 t- 2szt Koparko-ładowarki (koparki)-4szt Zagęszczarka spalinowa -2szt



III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia i obsadzenia niżej podanych stanowisk: Kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych, Kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektroenergetycznych , Projektant posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych



III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz ma możliwość dostępu lub dysponuje środkami finansowymi wystarczającymi do realizacji zamówienia przez okres trzech miesięcy, oszacowanymi w wysokości minimum 1 000 000,00 PLN



III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
•wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
•wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
•wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
•oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
•informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
•oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
•aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
•aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
•aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
•aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
•aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
•nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
•nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
•nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)
•zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
•lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Sporządzony przez wykonawcę według wzoru załączonego do SIWZ Formularz ofertowy, 2. potwierdzenie ustanowienia pełnomocnika podmiotów występujących wspólnie zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych - w razie wyboru oferty podmiotów występujących wspólnie Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy - stosownie do art. 23 ust. 4 - umowy regulującej współpracę tych wykonawców; 3. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1, 4. oświadczenie o posiadanym wyposażeniu, urządzeniach niezbędnych do wykonania zamówienia zawarte w treści art. 22, 5.dowód wniesienia wadium, 6.zaakceptowany projekt umowy wraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym 7. oświadczenie o zastosowaniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków zgodnych z zharmonizowaną normą europejską PN-EN12566- 3+A1:2009. Należy dołączyć: -Raport badania efektywności i skuteczności oczyszczania, wystawiony przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską zgodny z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 z informacją dotyczącą oznakowania CE (deklaracja zgodności). (w przypadku dokumentu wystawionego w języku innym niż polski jego tłumaczenie) -oraz ewentualny opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia. 8. oświadczenie Wykonawcy, że oferta na wykonanie robót budowlanych, usług oraz dostaw jest zgodna z regułą narodowości oraz pochodzenia zgodnie z Rozporządzenia (WE) Nr 1638/2006 Parlamentu Europejskiego. 9. Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców, 10. w przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku wykonawców, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wraz z odpowiednimi dokumentami potwierdzającymi ten fakt składa każdy z wykonawców

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia oraz/lub zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego, ze względu na : -wady dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy, -trudności w uzyskaniu niezbędnych uzgodnień na etapie opracowania dokumentacji technicznej. -wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych, -ze względu na nieprzewidywalne i niezależne od Zamawiającego lub wykonawcy zdarzenie nagłe, uniemożliwiające rozpoczęcie lub prowadzenie prac, lub przerw w ich realizacji, których nie można zapobiec, ani przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności. -znaleziska archeologiczne.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umolecko.bip.doc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Olecku, Plac Wolności 3, 19-400 Olecko, pok. nr 6.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Olecku, Plac Wolności 3, 19-400 Olecko, pok. nr 12.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest realizowany w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa - Polska- Rosja na lata 2007 - 2013 finansowanego z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak