Zamiana nieruchomości

2003-10-07 1935
Art. czytany: 9791 razy

Zamiana nieruchomości

Sprawę załatwia
Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 21 (II piętro), tel. 87 520 26 33.

Dokumenty od wnioskodawcy
1. Wniosek właściciela nieruchomości.
2. Aktualny odpis z księgi wieczystej.
3. Mapka ze wskazaniem terenów do zamiany.

Forma załatwienia sprawy
1. Wystąpienie o zaopiniowanie wniosku w sprawie zamiany nieruchomości.
2. Przygotowanie dokumentacji geodezyjnej.
3. Przygotowanie dokumentacji wieczysto - księgowej.
4. Zlecenie opracowania operatu szacunkowego nieruchomości w oparciu o przepisy ustawy
o zamówieniach publicznych.
5. Zarządzenie Burmistrza w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.
6. Przygotowanie protokołu z rokowań w sprawie zamiany nieruchomości.
7. Umowa notarialna.

Uwagi
W przypadku nierównej wartości zamienianych nieruchomości stosuje się dopłatę, której wysokość jest równa różnicy wartości zamienianych nieruchomości.

Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana w trybie cywilnoprawnym.
Czas załatwienia sprawy jest uzależniony od czasu uzyskania niezbędnych opinii i przygotowania dokumentacji
Ok. 3 –m-cy.

Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.