Zameldowanie na pobyt stały

2003-10-07 1934
Art. czytany: 17683 razy

Gdzie możesz załatwić sprawę?
Zgłoszenia zameldowania na pobyt stały możesz dokonać w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 2, telefon 87 520 32 65.

Jakie dokumenty powinieneś przygotować?
1. Formularz zgłoszenia pobytu stałego, zawierający potwierdzenie faktu pobytu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. druk zgłoszenia
2. Do wglądu – dowód osobisty lub paszport.
3. Do wglądu – dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, na przykład umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.


Informacje dodatkowe
Możesz zameldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Pełnomocnictwa możesz mu udzielić wyłącznie na piśmie. druk pełnomocnictwa

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny sprawujący opiekę w miejscu wspólnego pobytu meldują osoby, które:
1) nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),
2) mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).


Opłaty
Czynność jest wolna od opłat.


Termin załatwienia
Niezwłocznie.

Tryb odwoławczy
Od decyzji odmawiającej zameldowania przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Olecka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.


Sprawę możesz także załatwić przez internet korzystając ze strony:
obywatel.gov.pl


Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.