Oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste w trybie bezprzetargowym osobom prawnym

2003-09-26 1828
Art. czytany: 10395 razy

Sprawę załatwia
Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 21 (II piętro), tel. 87 520 26 33

Dokumenty od wnioskodawcy
1. Wniosek o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste.
2. Aktualna mapa terenu lub szkic terenu do podziału geodezyjnego.

Dokumenty ze strony urzędu
1. Opinia Burmistrza
2. Przygotowanie dokumentacji geodezyjnej oraz wieczysto-księgowej.
3. Zlecenie wykonania operatu szacunkowego nieruchomości.
4. Zarządzenie Burmistrza w sprawie przeznaczenia nieruchomości do zbycia.
5. Opublikowanie wykazu nieruchomości na tablicy ogłoszeń oraz umieszczenie informacji o wykazie na stronie www.olecko.pl, stronie BIP i w prasie lokalnej.
6. Przygotowanie protokołu z rokowań.
7. Umowa notarialna.

Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana w trybie cywilnoprawnym.
Czas przygotowania nieruchomości do oddania w użytkowanie wieczyste uzależniony jest od
uzyskania niezbędnych opinii oraz opracowania dokumentacji geodezyjnej i wieczysto-księgowej.

Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
2. Uchwała Nr ORN.0007.4.2018 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących własność Gminy Olecko oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania.