Lokalizacja inwestycji celu publicznego

2003-09-22 1732
Art. czytany: 11990 razy

Sprawę załatwia
Wydział Budownictwa, Inwestycji i Planowania, pokój nr 6, tel. 87 520 21 57.

Dokumenty od wnioskodawcy

1. Wniosek o wydanie decyzji wraz z załącznikami:
- 3 kopie mapy zasadniczej w skali 1:500 lub 1:1000, a dla inwestycji liniowych także w skali 1:2000, obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszar (nie mniejszy niż trzykrotna szerokość frontu działki, nie mniej jednak niż 50 m), na który inwestycja będzie oddziaływać, z oznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem (Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej w Olecku, ul. Kolejowa 32)
- koncepcja zagospodarowania terenu opracowana na kopii mapy zasadniczej z zaznaczonymi granicami terenu objętego wnioskiem
- wypis z rejestru gruntów o pełnej treści dla działek stanowiących teren inwestycji (Starostwo Powiatowe w Olecku, ul. Kolejowa 32)
- dokumenty zaświadczające, że istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla danego zamierzenia inwestycyjnego lub umowy dotyczące zagwarantowania wykonania uzbrojenia terenu, zawarte pomiędzy gestorem sieci a inwestorem
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (dla przedsięwzięć, mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – art. 71 ust. 2 i art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko)
- dokument potwierdzający posiadanie gospodarstwa rolnego (jedynie w przypadku występowania o wydanie decyzji związanej z gospodarstwem rolnym).
2. Pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
3. Dowód dokonania należnej opłaty skarbowej.

Forma załatwienia sprawy

Wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Termin załatwienia sprawy

Nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (data doręczenia organowi kompletnego wniosku). Do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Opłata skarbowa:

- 17 zł - za dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnika
- 107 zł - za wydanie decyzji o warunkach zabudowy / o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- 56 zł - za przeniesienie decyzji na rzecz innego podmiotu

Nie podlegają opłacie skarbowej: dokonanie czynności urzędowej, zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego – art. 2 ust. 1 pkt 2) ustawy o opłacie skarbowej.

Opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego
w Olecku lub bezpośrednio w kasie Urzędu.

Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Olecku www.um.olecko.pl w Urzędzie Miejskim znajduje się numer rachunku bankowego.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Olecka do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, w terminie 14 dni od daty doręczenia.

Dodatkowe informacje:

- kopie map zasadniczych można uzyskać w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej w Olecku, ul. Kolejowa 32.

- w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów zgodnie z art. 52 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni (zgodnie z art. 64 § 2 kpa). Nieuzupełnienie dokumentacji w ww. terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania
- druki wniosków dostępne są na stronie: bip.um.olecko.pl – Druki do pobrania - Budownictwo

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.