Zadania wydziału

2003-06-30 0947
Art. czytany: 8090 razy

Wydział Budownictwa, Inwestycji i Planowania
Siedziba: Plac Wolności 3
Kierownik wydziału - Alicja Szałkowska
Tel. 87 307 03 02

Do zakresu działania Wydziału należy:

1)planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie:
a)zaopatrzenia w energię elektryczną,
b)kanalizacji deszczowej,
c)wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych,
d)gminnych dróg i mostów,
e)urządzeń sportowo-rekreacyjnych,
f)budownictwa komunalnego i socjalnego,
g)budowa pomników i innych obiektów upamiętniających historyczne miejsca, wydarzenia, fakty oraz postacie,
h)infrastruktury telekomunikacyjnej,
i)monitoringu miejskiego;
j)infrastruktury edukacyjnej,
k)infrastruktury oświetleniowej,
l)infrastruktury społecznej, kulturalnej, administracji publicznej i bezpieczeństwa publicznego;
2)określanie rozmiaru inwestycji, wybór w trybie zamówień publicznych jednostki projektowej, uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót;
3)koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych;
4)ustalanie kosztu inwestycji oraz udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok;
5)wybór wykonawcy robót w trybie zamówień publicznych i zrealizowanie umowy o wykonanie robót lub wykonanie usług;
6)przygotowywanie umów lub pełnomocnictw z zakresu obowiązków i odpowiedzialności inspektora nadzoru inwestorskiego;
7)wykonywanie funkcji inwestora bezpośredniego w stosunku do inwestycji i remontów podejmowanych na podstawie uchwały rady i finansowanych z budżetu gminy;
8)koordynowanie działań związanych z przebiegiem robót, o których mowa w pkt 10;
9)przekazywanie do użytku inwestycji i rozliczenie jej kosztów poprzez:
a)sprawdzenie kalkulacji przedkładanych przez wykonawcę,
b)sporządzenie końcowych zestawień kosztów realizacji inwestycji i remontów,
c)wyegzekwowanie od projektanta lub wykonawcy należnych odszkodowań lub kar umownych,
d)sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie przekazania inwestycji do użytkowania,
e)organizowanie lub udział w przeglądach gwarancyjnych;
10)opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami gminnymi;
11)udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału;
12)sporządzanie i aktualizowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy;
13)sporządzanie prognozy oddziaływania na środowisko miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy;
14)przeznaczanie gruntów na cele nierolnicze w ramach opracowanych planów zagospodarowania przestrzennego;
15)sporządzanie i zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
16)uzgadnianie projektów planów miejscowych i opiniowanie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin sąsiednich oraz planów zagospodarowania przestrzennego województwa;
17)wydawanie wypisów i wyrysów, zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy;
18)prowadzenie rejestru planów miejscowych, gromadzenie materiałów związanych z tymi planami oraz właściwe ich przechowywanie;
19)wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz stwierdzanie ich wygaśnięcia;
20)prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
21)prowadzenie negocjacji warunków wprowadzenia zadania rządowego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
22)opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego oraz przepisami szczególnymi;
23)organizowanie pracy, trybu działania i posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej;
24)nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających szkodom, gdy spowodowana przez niego zmiana stanu wody na gruncie wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie;
25)zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wody na gruntach na wniosek ich właścicieli.
26)sporządzanie sprawozdań dotyczących realizowanych inwestycji na terenie gminy;
27)realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie rocznego programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi;
28)prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków;
29)podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek;
30)prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania wydziału;
31)prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału;
32)zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Inspektora Ochrony Danych;
33)prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału;
34)współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w zakresie opracowywania dokumentów strategicznych gminy;
35)prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym;
36)współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału;
37)opiniowanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych zgodnie z ustawą –Prawo geologiczne i górnicze.