Zadania wydziału FN

2003-06-30 0941
Art. czytany: 8342 razy

Do zadań Wydziału Finansowego należy:

1/ prowadzenie obsługi kasowej i księgowej gminy w tym niewyodrębnionych finansowo jednostek pomocniczych (sołectwa, rady osiedla),
2/ prowadzenie obsługi księgowej funduszy celowych,
3/ prowadzenie ewidencji księgowej mienia gminy,
4/ wydatkowanie środków publicznych w granicach określonych uchwałą budżetową,
5/ sporządzanie projektów uchwał około budżetowych i funduszy celowych,
6/ sporządzanie projektów planów finansowych dla Urzędu Miejskiego i funduszy celowych,
7/ analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie gminy w celu racjonalnego dysponowania środkami,
8/ prowadzenie spraw płacowych i ich pochodnych pracowników Urzędu,
9/ prowadzenie spraw wynikających z ustawy o podatku VAT i podatku dochodowym od osób prawnych,
10/ sporządzanie sprawozdań finansowych wynikających z przepisów prawa,
11/ opracowywanie dokumentacji określającej zasady (politykę) rachunkowości.