Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami

2003-06-27 1425
Art. czytany: 7980 razy

Do zadań Wydziału Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami należy:
1) promocja intensyfikacji i modernizacji struktury produkcji rolniczej;
2) współpraca ze służbą ochrony roślin i nasiennictwa w zakresie ochrony roślin;
3) współdziałanie ze służbą doradczą i samorządem rolniczym w zakresie ustalania strat w uprawach, spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi;
4) wydawanie zezwoleń i nadzór nad uprawą maku i konopi;
5) ochrona zwierząt gospodarskich;
6) współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt;
7) powoływanie w drodze administracyjnej rzeczoznawców do oszacowania zwierząt oraz zniszczonych z nakazu organu Inspekcji Weterynaryjnej produktów pochodzenia zwierzęcego i sprzętu;
8) nadzór nad łowiectwem, prowadzenie spraw w zakresie ustalania wysokości szkód łowieckich;
9) utrzymanie i konserwacja gminnych urządzeń melioracji wodnych;
10) nadzór i organizacja prac interwencyjnych i publicznych w zakresie konserwacji gminnych urządzeń melioracji wodnych;
11) zatwierdzanie ugody w sprawach zmiany stosunków wodnych na gruntach rolnych;
12) odszkodowania za wyznaczone części nieruchomości przyległych do wód publicznych objętych powszechnym korzystaniem
13) rozstrzyganie sporów o przywrócenie do stanu poprzedniego stosunków wodnych na gruntach rolnych;
14) współpraca z wydziałem EK przy organizacji dożynek gminnych;
15) przeprowadzanie spisu rolnego;
16) opracowania geodezyjne i kartograficzne gminnego zasobu nieruchomości;
17) zatwierdzanie podziałów geodezyjnych nieruchomości;
18) przygotowywanie projektów i wniosków w sprawie wymiany gruntów;
19) rozgraniczanie nieruchomości;
20) gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości:
a) ewidencjonowanie gruntów z gminnego zasobu nieruchomości,
b) sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w tym sprzedaż lokali,
c) oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste,
d) oddawanie nieruchomości w trwały zarząd samorządowym jednostkom organizacyjnym,
e) wydzierżawianie i użyczanie gruntów,
f) zamiana nieruchomości,
g) pierwokup nieruchomości,
h) aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu nieruchomości gruntowych,
i) zmiana wysokości udziałów właścicieli lokali mieszkalnych w nieruchomościach wspólnych w wyniku nowych inwentaryzacji, przebudowy, nadbudowy lub rozbudowy,
j) prowadzenie rejestrów aktów notarialnych, decyzji administracyjnych i umów dzierżawy,
k) wnoszenie nieruchomości jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek,
l) darowizny nieruchomości,
m) obciążanie nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi,
21) regulacja stanów wieczysto-księgowych;
22) ustalanie opłat adiacenckich;
23) ustalanie opłat planistycznych;
24) powiększanie zasobu nieruchomości gminy poprzez nabycie w obrocie cywilnoprawnym lub w trybie administracyjnym ;
25) przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
26) przejmowanie gruntów zajętych pod drogi gminne i ustalanie wysokości odszkodowania;
27) nazewnictwo miejscowości, osiedli, placów, ulic i obiektów fizjograficznych;
28) numeracja nieruchomości;
29) ewidencja środków trwałych gruntów;
30) wymiar niepodatkowych dochodów gminy z tytułu sprzedaży, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, dzierżawy, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, opłat adiacenckich, opłat planistycznych, służebności gruntowych;
31) sporządzanie sprawozdań z zakresu zadań wydziału;
32) sporządzanie miesięcznych zestawień ilościowo-wartościowych obrotu gruntami z gminnego zasobu nieruchomości;
33) sporządzanie miesięcznych informacji o stanie gruntów w bezpośrednim zarządzie gminy do ustalenia podatków lokalnych;
34) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania wydziału;
35) współdziałanie z innymi wydziałami w sprawie pozyskiwania środków finansowych zewnętrznych w tym unijnych;
36) współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w zakresie opracowywania dokumentów strategicznych gminy;
37) udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału;
38) realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały rady w sprawie rocznego programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi;
39) współpraca z Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną S.A. w Olsztynie;
40) scalanie i podział nieruchomości;
41) tworzenie, aktualizacja i udostępnianie elektronicznych baz danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
42) podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek;
43) prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału;
44) prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym;
45) sporządzanie planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości;
46) opiniowanie w sprawie nałożenia obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej gruntów próchnicznej warstwy gleby;
47) opiniowanie w sprawach związanych z rekultywacją gruntów;
48) zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Administratora Bezpieczeństwa Informacji;
49) prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału;
50) udostępnianie nieruchomości stanowiących własność Gminy na potrzeby infrastruktury technicznej z wyłączeniem terenów zajętych pod drogi wewnętrzne i ciągi komunikacyjne;
51) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału.