Zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego

2019-03-15 0837
Art. czytany: 3128 razy

Gdzie możesz załatwić sprawę?
Zawieszenie lub cofnięcie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego możesz zgłosić w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 2, telefon 87 520 24 13.


Jakie dokumenty powinieneś przygotować?
1. Formularz zgłoszenia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym. Formularz
2. Formularz zgłoszenia cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym. Formularz


Informacje dodatkowe
Certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego podlegają zawieszeniu na okres nie dłuższy niż 14 dni, licząc od dnia dokonania zgłoszenia. Jeżeli w tym okresie nie nastąpi cofnięcie zawieszenia tych certyfikatów, certyfikaty te oraz dowód osobisty podlegają unieważnieniu.

Zawieszenie certyfikatów powoduje zawieszenie ważności dowodu osobistego.


Opłaty
Brak opłat.


Termin załatwienia
Niezwłocznie.


Sprawę możesz także załatwić przez internet korzystając ze strony:
obywatel.gov.pl


Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 roku o dowodach osobistych.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 roku w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego.