Wpisanie wyborcy do rejestru wyborców

2018-09-07 0835
Art. czytany: 3550 razy

Gdzie możesz załatwić sprawę?
Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców możesz złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 3, telefon 87 307 03 10.

Jakie dokumenty powinieneś przygotować?
1. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.
2. Pisemną deklarację zawierającą informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców.
3. Kserokopię ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
4. Dokument potwierdzający zamieszkiwanie w danym lokalu, na przykład oświadczenie właściciela nieruchomości, że zamieszkujesz w lokalu, umowę najmu, umowę użyczenia lokalu, umowę na media, rachunki za media.


Informacje dodatkowe
Z wnioskiem o wpisanie do rejestru wyborców mogą wystąpić:
1) osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy Olecko nieposiadające zameldowania na pobyt stały,
2) osoby nigdzie niezamieszkałe przebywające na obszarze gminy,
3) osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy pod innym adresem niż adres ich stałego zameldowania,
4) obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej niebędący obywatelami polskimi, stale zamieszkujący na terenie gminy.


Opłaty
Brak.

Termin załatwienia
5 dni od daty złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Olecka w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 roku Kodeks wyborczy.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze.