Udostępnianie danych jednostkowych z Rejestru Dowodów Osobistych, udostępnianie dokumentacji związanej z dowodem osobistym, wydawanie zaświadczeń z Rejestru Dowodów Osobistych

2018-06-19 1326
Art. czytany: 3436 razy

Gdzie możesz załatwić sprawę?
Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z Rejestru Dowodów Osobistych, udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym lub o wydanie zaświadczenia z Rejestru Dowodów osobistych możesz złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 2, telefon 87 520 24 13.


Jakie dokumenty powinieneś przygotować?
1. Wniosek odpowiednio o:
a) udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych, druk wniosku
b) udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym, druk wniosku
c) wydanie zaświadczenia z Rejestru Dowodów Osobistych.
2. Dokument potwierdzający interes prawny (w przypadku powołania się na interes prawny).
3. Pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie (jeżeli w twoim imieniu występuje pełnomocnik).


Informacje dodatkowe
Podmioty realizujące na podstawie ustaw szczególnych zadania publiczne, którym nieodpłatnie udostępnia się dane, wymienione są w ustawie o dowodach osobistych.

Dane, o których mowa, mogą być udostępnione innym podmiotom, jeżeli:
1) wykażą w tym interes prawny,
2) wykażą interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osoby, której dane dotyczą.


Opłaty
1. Opłata za udostępnienie danych wynosi 31,00 zł.
2. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 17,00 zł.
3. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa wynosi 17,00 zł.
Opłatę za udostępnienie danych można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Olecku, Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 30 1020 4724 0000 3002 0088 8933.
Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.


Tryb odwoławczy
Od decyzji odmawiającej przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Olecka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 roku o dowodach osobistych.
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 roku w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 roku w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.