A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
RODO - klauzule informacyjne
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Planowanie przestrzenne
Dokumenty strategiczne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory samorządowe - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Ostatnie 5 wiadomości:
» opinie na temat konieczności sporządzenia raportu ooś
» Wyniki konsultacji z mieszkańcami Sołectwa Jaśki
» opinie na temat konieczności sporządzenia raportu ooś
» opinie na temat konieczności sporządzenia raportu ooś
» Ogłoszenie o czwartym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym położonym w Olecku przy ul. Zielonej 6
  • Jak załatwić sprawę
  • T - U
  • Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców

    Sprawę załatwia
    Pracownik ewidencji ludności, Plac Wolności 1, pok. 3, tel. 87 520 32 65.

    Wymagane dokumenty
    ➢ Wniosek odpowiednio o:
    - udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, druk wniosku
    - wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców. F15/USC/B

    Podmioty, którym nieodpłatnie udostępnia się dane, wymienione są w art. 46 ust. 1 oraz art. 46 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.

    Dane, o których mowa, mogą być udostępnione innym podmiotom, jeżeli:
    1) wykażą w tym interes prawny – w przypadku powoływania się na interes prawny wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia danych wskazanej osoby, lub załączyć dokumenty potwierdzające ten interes. Istnienie interesu prawnego mogą potwierdzić między innymi następujące dokumenty: wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione,
    2) wykażą interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osoby, której dane mają być udostępnione – rozpatrzenie sprawy w trybie interesu faktycznego polega na skierowaniu przez organ do osoby, której dane mają być udostępnione wystąpienia, zawierającego podstawowe informacje o wnioskodawcy (imię i nazwisko), zakres żądanych danych oraz cel, do którego udostępnione dane zostaną wykorzystane. Udostępnienie żądanych danych następuje wyłącznie po wyrażeniu pisemnej zgody przez osobę zainteresowaną. W przypadku nie uzyskania zgody, wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie udostępnienia żądanych danych.
    Udostępnienie danych ww. podmiotom następuje odpłatnie z wyjątkiem przypadku, gdy żąda-ne dane są niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia
    W przypadku gdy wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika, do każdego wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.

    Opłaty
    - Opłata za udostępnienie danych wynosi 31,00 zł.
    - Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 17,00 zł.
    - Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa wynosi 17,00 zł.
    Opłatę za udostępnienie danych można uiścić kasie Urzędu Miejskiego w Olecku, Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku nr 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.
    Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku nr 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.

    Termin załatwienia
    Do 30 dni.

    Tryb odwoławczy
    Od decyzji odmawiającej udostępnienia danych przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Olecka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

    Podstawa prawna
    - Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
    - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
    - Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego.
    - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL.


    Data wprowadzenia: 2003-10-06 2055
    Data upublicznienia: 2003-10-06
    Art. czytany: 9971 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: J. Kunicki
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: orn1@olecko.eu



































    Admin
    System BIP Inet