|
|
|
|
Jak załatwić sprawę R - Ś
|
|
Sprostowanie aktu stanu cywilnego
Sprawę załatwia
Urząd Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój nr 4, tel. 87 520 26 58.
Wymagane dokumenty
➢ Wniosek o sprostowanie aktu - druk F10/USC/A, druk F11/USC/A.
➢ Do wglądu – dokument tożsamości.
Sprostowanie aktu stanu cywilnego dokonywane jest z urzędu lub na wniosek:
➢ osoby, której akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego (np. rodzica dziecka),
➢ osoby mającej w tym interes prawny,
➢ prokuratora.
Z wnioskiem o sprostowanie aktu stanu cywilnego należy wystąpić do Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, który sporządził akt stanu cywilnego podlegający sprostowaniu.
Jeżeli podstawą sprostowania będzie dokument zagraniczny, należy załączyć ten dokument wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski. Dokument ten powinien zawierać dane podlegające sprostowaniu, stwierdzać zdarzenie wcześniejsze i dotyczyć tej samej osoby lub jej wstępnych.
Jeżeli sprostowanie aktu stanu cywilnego ma nastąpić na podstawie materiałów archiwalnych należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną reprodukcję tych materiałów.
Jeżeli czynność sprostowania dokonywana będzie z urzędu lub z inicjatywy podmiotów innych niż osoba, której akt stanu cywilnego dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego – osoba ta zostanie powiadomiona przez Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego o zamiarze sprostowania jej aktu stanu cywilnego lub złożeniu wniosku o sprostowanie.
W przypadku sprostowania aktu małżeństwa dokonywanego na wniosek jednego z małżonków, drugi małżonek zostanie powiadomiony o złożeniu wniosku.
Opłaty
➢ Opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku sprostowania dokonanego na wniosek wynosi 39,00 zł.
Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3, albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku Nr 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.
Forma załatwienia
➢ Dołączenie wzmianki dodatkowej do sprostowanego aktu stanu cywilnego i wydanie odpisu zupełnego sprostowanego aktu stanu cywilnego.
➢ Decyzja administracyjna odmawiająca sprostowania aktu stanu cywilnego.
Termin załatwienia
➢ Niezwłocznie.
➢ Do miesiąca w sprawach wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji odmownej służy stronie odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia
Podstawa prawna
➢ Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
➢ Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Data wprowadzenia: 2003-10-02 1131 Data upublicznienia: 2003-10-02 Art. czytany: 6222 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: J. Kunicki
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
 Urząd Miejski w Olecku
 Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: orn1@olecko.eu



Admin
|
|
|