A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Planowanie przestrzenne
Dokumenty strategiczne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory samorządowe - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Ostatnie 5 wiadomości:
» Protokół Nr ORN.0012.3.10.2017 posiedzenia Komisji Polityki Prorodzinnej, Ochrony Zdrowia i Bezpieczeństwa Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 19 grudnia 2017 r
» Protokół Nr ORN.0012.2.12.2017 posiedzenia Komisji Planowania, Budżetu i Gospodarki Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2017 r.
» P r o t o k ó ł Nr ORN.0012.1.15.2017 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 19 grudnia 2017 roku.
» wysłanie raportu ooś do instytucji opiniujących i uzgadniających
» Budowa sieci gazowej przy ulicy 11 Listopada w Olecku, obręb ewid. Olecko 2.
  • Jak załatwić sprawę
  • P -
  • Podatki i opłaty lokalne - umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty

    Sprawę załatwia

    Wydział Dochodów i Egzekucji, pokój nr 25, tel. 87 520 09 65.

    Zakres sprawy: Umorzenia zaległości podatkowych, odroczenia, rozłożenia na raty

    Dokumenty od wnioskodawcy

    I. Sprawa umorzenia
    1.Wniosek (podanie) o umorzenie zaległości podatkowych – podatnik może złożyć w sytuacji, kiedy nie dokonał obowiązku zapłaty podatku w wyznaczonym terminie.
    2.Wniosek musi być uzasadniony i zawierać argumenty oraz dowody na ich poparcie wskazujące, że zapłata podatku była niemożliwa ze względu np. na sytuację finansową podatnika, jego ważny interes lub interes publiczny.
    3.Wniosek nie poparty odpowiednimi dowodami może zostać pozostawiony bez rozpatrzenia.

    II. Sprawa odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty

    1.Wniosek (podanie) o odroczenie terminu płatności podatków lub rozłożenie spłaty podatków w ratach – podatnik może złożyć w sytuacji, kiedy zapłata staje się niemożliwa w terminie ustawowym. Podanie składa się przed upływem terminu płatności /odroczenia, rozłożenia na raty należności/, bądź po terminie płatności (rozłożenie na raty zaległości podatkowej).
    2.Wniosek winien być uzasadniony i zawierać argumenty oraz dowody na ich poparcie wskazujące, że zapłata podatku jest niemożliwa w wyznaczonym terminie.
    3.Wniosek bez uzasadnienia, a także nie poparty odpowiednimi dowodami może zostać pozostawiony bez rozpatrzenia.

    Opłaty
    Nie podlega opłacie.

    Osoby prawne, rolnicy oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą ubiegające się o umorzenie, odroczenie lub rozłożenie na raty podatku lub opłaty oprócz dokumentacji określonej w punkcie I i II zobowiązane są do złożenia formularza informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis; zaświadczeń lub oświadczeń o uzyskanej pomocy de minimis ze środków publicznych, w ciągu roku, w którym przedsiębiorca ubiega się o pomoc de minimis oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat; sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych. Nie złożenie dokumentów dotyczących pomocy publicznej, o których mowa wyżej powoduje, że pomoc określona w pkt. I i II nie może zostać udzielona przedsiębiorcy.

    Forma załatwienia sprawy

    Wydanie decyzji administracyjnej.

    Termin załatwienia sprawy
    30 dni od dnia wszczęcia postępowania, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 m-cy

    Podstawa prawna
    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r.- Ordynacja podatkowa.
    Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.



    Data wprowadzenia: 2003-09-30 1410
    Data upublicznienia: 2003-09-30
    Art. czytany: 12991 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Ewa Koper
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Tomasz Bellon
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 68
    fax:87-520 25 58
    e-mail: admin@um.olecko.pl



































    Admin
    System BIP Inet